Lätt skadad..

Lätt skadad i ett finger blev farmor igår. Bar sig lite illa åt med en ringpärm..
Idag upptäckte Moltas skadan när jag skulle byta plåster. -Men farmor vad har du gjort??
Jag visade hur dumt jag gjort (skulle bända isär, för det hade blivit snett och slant..)
Moltas såg bekymrat på mig, klappade mig lite på handen och sa:
-Men farmor, varför ropade du inte på en " FRÖKEN "????
fingerskada
Vad svarar man på det?! I hans värld ställer alltid fröknarna allt till rätta..
(gör vad de kan åtminstonde) när man är ledsen eller har ont.
Klart att jag skulle ropat på en fröken, ska tänka på det nästa gång...
Lite kram och tröst blir väl ingen för gammal för?!


Hade nog behövt en frökenkram (eller Moltas/Adam kram) igårkväll med.
Då blev det klart att det blir ingen operation av min pappa.. Linköping har sagt nej.
Vet inte hur det känns nu, både han och vi har varit så inställda på det.
Samtidigt som en så stor operatiion (byte av hjärtklaff) är långt ifrån riskfritt,
och har man dessutom intagit den höga åldern 87.. än mer Tveksamt..
Känns både bra (tror jag) och.. vet inte hur jag ska förklara.. deffinitivt..
Får nu fortsätta med medicinering istället, och vi försöker smälta beskedet.
Och pappa får lära sig leva lite försiktigare och lugnare -hur det ska gå.

Dottern



Vackert!

En blomma bland blommor, dottern i Kungsträdgården innan idag.


Kommentarer
Postat av: kristin

Det var synd.. vet att ni varit inställda på det. Det lät som att det skulle bli en operation. Förstår att det är blandade känslor just nu om det beslutet.

2010-05-05 @ 17:52:31
Postat av: christina

Tur att du fick kramen och plåster du går allt över.

Underbar bild med dottren.

Hoppas få lägenheten såld i morgon.

Håll tummarna för mig.

2010-05-05 @ 20:14:02
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Lena

Inställd operation, det var tråkigt.

De kanske resonerar så att han kanske inte klara en operation vid sitt tillstånd. Hoppas han håller sig frisk med sin medicinering. Det blir många tankar runt ett sånt beslut. Man får hoppas att det blev rätt beslut.

//Lena

2010-05-05 @ 22:41:11
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Moltas är för go...

Klart du skulle bett en fröken förstår du väll, fniss.



Så himla trist med din far.Om han lär sig leva lite lugnare, (vet det är svårt att lära gamla hundar sitta), så går det kanske bra. Får hoppas det.

Men motiveringen från Linköping, var det åldern eller?



Snälla människa, vilka blommor.

Är det körsbärsblom? Har du en bild på bara körsbärsblommen i Kungsan? Ja det är inget fel på dottern alltså hihi.



Nu ska jag ut och knåda deg.

Ska baka limpa igen.

Vi höres tänker jag.

Kramen.

2010-05-06 @ 07:03:34
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Marina

AJ! (blås, blås...)

Är bilderna från en sagobok eller...!! Så vackert!

Ha en bra dag.

2010-05-06 @ 13:51:04
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0