Man ska inte lova mer än man kan hålla..

Fniss! Lovade ju nästan en fortsättning på gårdagen blogg, men den gick om intet.
Kanske förstod ni att det blev lite fullt upp när de väl kom hem. Många kartonger
att bära och stuva in blev det. Nu behövde ju just inte jag göra det som tur var för ryggen. 
Men lite firande hanns med igår, grillade åt gott och skålade med dottern i champagne!
Det var så skönt se röda bussen svänga upp på gårdsplanen! Gissa om hundarna var glada!

Hemkomsten
Efter att ha tittat på Eurovisionsfestivalen somnade vi trötta och belåtna.
Både efter att avklarat denna helg trots att jag blev sjuk, samt Tysklands vinst!
En riktigt glad och härlig låt som sätter sig mer o mer när man lyssnar.
Välkommen hem!
Själv känner jag mig mycket bättre, lite matthet känns när jag nu sätter mig.
Men då har vi varit i farten mest hela dagen. Planerna är ju att dottern ska bo hemma,
Eventuellt hela höstterminen och pendla till skolan åtta mil bort. Vi får väl se.
Eftersom det finns ett kök uppepå som min pappa förfogar över, ska vi fixa till det.
Så hon kan få rå sig lite mer på egenhand. Hon har ju dock bott hemifrån ett par år.
Själv har han ju inte bott här på ca 20 år... Lite vanligt förr man gjorde så på landet.
När jag var liten bodde min farmor och farfar uppepå. Sen hade jag lägenheten lite.

Vit potatisblomma
När Idas störste bror flyttade tillbaka efter studier i Linköping gjorde vi likadant.
Han donade och fixade, målade om -men vi kan väl säga att dottern inte är så nöjd
med vad vi kallar "Löfbergslila köket". Så nu blir det vita luckor igen! (Tror inte han var
så nöjd med kulören i efterhand heller om jag ska vara ärlig...) Lite morsdagsfirande har
 vi hunnit emellan. Fick en jättesnygg sjal av dottern och en vit "potatisblomma" av båda
sönerna med familjer. Den blir kanonfin ute på mitt soldäck! precis vad jag önskade.
Andreás med familj kommer en annan kväll. De hade lite mycket på programmet idag.
Köket uppe


Kommentarer
Postat av: christina

Så bra att kunna bo hemma, men ändå ha det lite privat. Skönt att du känner dig bättre.

2010-05-30 @ 20:49:13
Postat av: Synnöve

Men alltså hallå, jag som älskar den där syrenlila färger. Snälla, skicka luckorna till mig. Eller i alla fall målarfärgsburken hihi..

Så bra att det löser sig med boendeet. Att bo hemma men ändå borta.



Skönt du känner dig bättre. Det är skit när ryggen ska krångla.



Nu ska jag ut och fota.

Kramen Synnöve.

2010-05-30 @ 21:02:49
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Marie

Mysigt att ha dottern hemmavid, men ändå kan hon känna att hon har sitt eget!

Ha en fortsatt bra kväll!!

2010-05-30 @ 21:46:27
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det är ju toppen att ha det så fixat så att dotra kan bo uppepå.

När vi flyttade in i vårt hus så var det samma sak här att på övervåningen så fanns det ett litet kök.

Det var nog väldigt vanligt förr i tiden att man bodde tillsammans.

Kramizzzz

2010-05-30 @ 23:44:27
Postat av: gunsan

göta petter, jag glömde ju fylla i namn m.m. ;)

2010-05-30 @ 23:45:26
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Ja, så där borde man ju ha det - med en extra lägenhet i huset till ungarna... :-) I mina svärföräldrars hus finns det en sån och där bodde länge svärmors föräldrar.



Vad skönt att du har bättrat på dej, och att du fick ett härligt morsdagsfirande sen igår! :-)

2010-05-31 @ 16:24:04
URL: http://annakksfoto.blogg.se/
Postat av: Ingrid ♥

Så bra det har blivit.

dottern är väl glad kan jag tro

Kram Ingrid

2010-05-31 @ 19:05:50
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Helen

Kul att henne hemomkring igen men tror nog att det är toppen med extrautrymmet i ert hus. Här skulle det behövas iaf. De har blivit stora och behöver rå sig själv och man behöver ibland avståndet själv oxå för den delen....



Bättringskram - så att du blir helbra lite snabbt nu :-)

2010-05-31 @ 19:10:31
URL: http://helensvardag.blogg.se/
Postat av: Znogge

Vilken praktisk lösning. Har man bott själv så kan det vara svårt att flytta hem igen. Men det här blir säkert bra.



Kram

2010-05-31 @ 19:32:58
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lena

Så bra ni kan ordna det med dottern så att hon får ett litet eget kryp in.

//Lena

2010-05-31 @ 20:36:03
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Ninni

Blir nog bra med dottern hemma.speciellt om det finns ett eget krypin!



Fin blomma&sjal du fick! Vad menar du med att vinga tillbaka kotorna?? Jag går till Kiropraktorn..var där i fredags men det bidde inte bra, han försökte idag igen men jag var för inflammerad. Vi får vänta tills på torsdag!

Nu knaprar jag inflammationshämmande. Ja visst ja jag äger ju en mini Pc..haha.



Ha det..kramen

2010-05-31 @ 20:46:29
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja på mors dag var den andra sonen på Skruva gård på morsdags middag med tillhörande efterrätt som var utsökt: rabarberpaj och vanijsås. De var ju också här för att hämta sonen som varit hos mormor o morfar över helgen, när de var med jobbet på resa till Köpenhamn. Mycket att göra!!!!

2010-06-01 @ 15:27:47

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0