Varning för deppinlägg!

Nu är det baske mig synd om "farmor". Hur positiv jag än brukar vara känns det fan just nu.
Insåg nog redan igår (men en del av mig blundade) att det inte blir någon Stockholmsresa..
För mig vill säga, för mannen måste ju upp och hjälpa dottern tömma och städa lägenheten.
Det känns ju nog deppigt isig, men så slog det mig.. Hur fan ska jag klara mig själv hemma då??
Hade ju inte varit några problemas i vanliga fall men nu är det så att alla "de våra" åker iväg.
Företaget bjuder på en resa till Köpenhamn över lördagen, och de startar tidigt i gryningen.

Med små hasande steg klarar jag sträckan till toabesöken. Men rädslan sitter i sen den gång allt
låste sig och jag blev hämtad på bår inne i sängen, och fick tillbringa några dagar på lasarett.
Hoppas verkligen inte det händer igen, men därav den stora rädslan av att bli lämnad helt själv.
Man känner sig så jäkla liten och hjälplös. Två hundar har vi ju med men får väl klara sig i lina,
resp springa lös. Elda i pannan ska jag väl slippa i allafall, jäkla tur för trappan hade jag inte klarat.
Inga grannar inom synhåll, men telefonen får väl ligga i fickan.  Tur jag har min miniPC vän i nöden

Nej att ha sån värk i ryggen är inget kul, när det blir hellåst och musklerna knyter sig.
Vänster benet blir svagt och det känns som det pirrar av ström inuti, riktigt obehagligt.
Nu spontanläker ju de flesta diskbråck och man opererar inte gärna längre. Finns risker.
Har haft mina problem sen 25års åldern, så är ju ganska van och brukar kunna ta det bra.
Magnetröntgen gjordes först för några år sen, som visade på tre diskbråck under varann.
Men att därtill vara förkyld, ha feber och hosta samtidigt det är lite väl bra även för mig! 

Och om jag nu börjat att gnälla kan jag ju ta lite till.. bättre att samla ihop allt på en gång.
Det gäller boken jag nu har läst ut "Lilla Stjärna", den jag lånat hem som strömmande ljudbok.
Läs den INTE! Man kan ju undra ärligt talat hur den författaren ÄR som skriver på detta sätt.
Maken till märklig, otäck bok "frossande" i makabra utläggningar om hemska tillvägagångsätt.
Det blev bara FÖR mycket dödande och väldigt märkligt slut. (var dum och lyssnade färdigt)
Och OM ni redan läst den; Vad tyckte ni? Hur reagerade ni?! Överreagerar jag?!


Ps. min stil är dock INTE sittande..

Kan man bli annat än på bättre humör efter fått ett sånt rart sms?!

Sms

En god sallad och en stund av prat och skratt förgyllde min dag!
!Inbjudan" till goaste Susanne med eller utan krokig rygg ;)
Liksom goaste kommentaren från Ann Catrine och andra blogg-
och facebookvänner. Blir lika snopen varje gång av den förståelse,
och uppmuntran man får av dessa mina nya vänner!! Tusen tack alla!!
Och faktiskt har jag börjat räta upp mig lite, är nog tack vare ER!

Och om jag nu ska ta och fortsätta på den positiva andan när jag väl börjat:
kom mannen hem med en sak jag önskat mig ett tag:

Vad är detta??

Bag in box hållare

Me like!!! Lika snygg som dyr ha,ha!
Även om jag får vänta med själva vinet tills jag slutat med värktabletterna!
Fiduz design för dig som vill veta mer..


Kommentarer
Postat av: marie

Ja, men det är ju synd om dej!

Skickar massa stärkande kramar och hoppas ryggen håller sig snäll.

Boken har jag inte läst och ska visst inte göra det heller..tack för varningen.

Var rädd om dej! kram

2010-05-27 @ 12:26:02
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Tycker riktigt riktigt synd om dig!! Åhhh, om jag bodde lite närmre skulle jag passa upp dig i helgen.

Tänker inte läsa den hemska boken, usch, lät inge vidare!

Kramar till dig

p.s om du vill prata bort en stund i din ensamhet vet du ju mitt namn och var jag bor... hitta.se

2010-05-27 @ 14:32:59
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Susanne

Låter inget vidare, jag vet ju hurdan du ser ut och är i det läget! Ingen vill ha det så!

Hoppas du blir bättre innan lördag så du åtminstone klarar dig någorlunda. Inte hjälper det ju att komma hit heller vilket du gärna hade fått om det hade blivit bättre, ja du hade ju kanske fått komma ändå, fniss!

Krya-på-dig-kramisar! Sus

2010-05-27 @ 15:00:38
Postat av: Marie

Jag håller på att läsa just den boken, sa till min dotter igår hur kan någon hitta på allt sånt? Hon är gravid i vecka 22 och skulle egentligen låna boken efter mig, men jag har sagt att hon inte får läsa den. Då tänker jag på "Liten", som vi får följa från hon är baby. Inte kul direkt att läsa sånt när man är gravid!



Hoppas, hoppas att du blir MYCKET bättre, så du klarar dig när du är ensam. Tur det finns mobiler och datorer;)

Kram till dig!

2010-05-27 @ 18:05:11
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Znogge

Det går säkert bra även om jag kan förstå din oro.



Krya på dig!

2010-05-27 @ 18:07:57
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: christina

Tyvärr lite väl långt att köra över med en god middag och lite roligt sällskap. Men det skulle vara skoj att få passa upp krokiga tanten. Och så kunde jag ju druckit vinet, Ha ha.

Tur att det finns datorer och mobiler.

Hoppas helgen blir någorlunda uthärdlig.

Många kramar

2010-05-27 @ 19:16:42
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: SOFFIE

man måste få klaga ibland å förresten tycker jag inte det är att klaga för det är ju synd om dej,

vi kan slå oss ihop för min gubbe åker med bort han ska ända till Ryssland,blä säger jag för att åka dit på jobb,

va mysig din lena va som kom å bjöd på en sallad,

kram

2010-05-27 @ 20:07:32
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Så tråkigt att du inte kan bli med upp till kungliga huvudstaden. Men de hade inte haft så stor hjälp av dig där i alla fall med din rygg just nu.



Förstår att det känns obehagligt att vara ensam hemma.

Men finns det ingen i närheten som kan titta in eller höra av sig med jämna mellanrum om du känner dig otrygg...

Synd man bor så långt bort...



Skönt med någon som kom med lite god sallad.



Men du, är den där vinduppeditten i den lådan?

Häftig och väldans snygg...

Tänk om du slutade med värktabletterna och tog ett glas vin i stället, tänk om det var medicinen istället...



Nu får du ha det gott min vän.

Ska tänka på dig.

Kramen Synnöve.

2010-05-27 @ 21:00:15
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: kristin

hoppas att ryggen läker ihop snart, förstår att det inte blir kul att spendera helgen ensam hemma just nu... tänker på dig där borta. krya på dig så gott det går. försiktiga kramar till dig.

2010-05-27 @ 22:01:23
Postat av: Ingrid ♥

Hoppas din rygg har mindre kanter idag.

Ta hand om dig

Kram Ingrid

2010-05-27 @ 22:16:32
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Susanne P

Vilke elände du har med din rygg! Usch!

Men den där vindunken...den skulle man haft ;)

Jag skickar lite styrke-kramar till dej!

2010-05-27 @ 22:29:53
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Postat av: Nilla

Klart att du ska gnälla, vad har man annars bloggen till ;o) Hoppas att du kryar på dig och att det går bra att vara ensam. Men som sagt, ha telefonen i närheten.

Krya på dig-Kramar

2010-05-27 @ 23:56:03
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Vem skulle inte bli jättedeppig av att råka ut för detta - och särskilt just nu!! :-( Lider så-å-å med dej!



Hoppas-hoppas-hoppas det inte blir ännu värre, för det låter verkligen illa nog som det redan är! Men skönt i eländet att mobil och dator finns, för det blir ju trots allt li-i-ite lättare att vara ensam hemma i detta tillstånd när man vet att det går att få fatt i någon direkt om det verkligen blir total-kris!!!



Den där "vindunken" är ju bara för himla läcker!!!



Kramar!!! :-)

2010-05-28 @ 11:10:40
URL: http://annakksfoto.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0