Så himla fräckt!!

Tyckte den här hunden att vår lediga fredag började vid sju tiden på morgonen.

Orättvist!

På gårdsplanen anlände den ena bilen efter den andra och inte nog med det,
mellanhusse Christian var med och hade fräckheten att ta med en annan hund

I vår skog!!!!!

Jägare

Vet inte vem matte var mest irriterad på mig eller jägarna.
Kändes som hon mest var sur på att jag inte kunde vara tyst och ligga still!
Pratade om att hon inte fick någon sovmorgon!
Sovmorgon?? Vem kan ens tänka på det vid sådan här orättvisa?!
Men Troja den svikaren tycktes ta det med ro...





Sett från min sida var det lika bra att ge upp...
Med en skvatt galen hund som rusade från dörr till dörr och ylade..

Istället tog jag mig för det angenäma nöjet att sy upp/byta gardiner i TV-rum
Det lite mindre angenäma själva putsningen och städningen i övrigt
följer liksom med på köpet ;)

TV-rum
TV-rum

På kvällen var Andreás, Maria och Adam hemma, och jag bjöd på
ett recept som jag hittade inne hos Susanne gorgonzolafylld fläskfilé.
Mycket gott!!


På lördagen behövde Andreás hjälp med att lyfta upp en lekstuga,
på plintar. De hade kommit över en begagnad lite hastigt och lustigt.
Adam själv var inte hemma men Moltas med tjejkusin provlekte lite..

lekstuga

Kul var det att klättra på stenhällen upp till huset också

Huset på höjden


Kommentarer
Postat av: Margaretha

Fy så nedrigt att inte få sova en ledig morgon....grrr säger jag ;o)

Så fina bokstsäver du har där på den öppna spisen... MYS...jättefint....

Kram på dig

Margaretha

2010-10-03 @ 17:20:56
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Znogge

Så fint över spisen! Riktigt snyggt.



Kram

2010-10-03 @ 20:11:32
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Znogge

Så fint över spisen! Riktigt snyggt.



Kram

2010-10-03 @ 20:12:04
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: AnnaKK

Ja, att det är jakttider på gång kan man inte undgå att märka här heller. Och om en vecka kommer skogen att vara full av älgjägare. Och ytterligare några dagar därefter är förhoppningsvis min frysbox det också! ;-) Den sista steken från ifjol lagade vi till till sonens födelsedagskalas i fredags; det blev en tjälknöl av den. :-)

2010-10-04 @ 06:54:20
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj... Det lät visst som om min frys skulle vara full av älgjägare...!? 8-X Riktigt så-å-å menade jag förstås inte! Utan full med nya älgstekar!!! :-D



/AnnaKK

2010-10-04 @ 06:55:50

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0