Min semesterdag

Igår var jag med min pappa på lasarettet och han fick sin hörapparat.
Vilken fantastisk liten uppfinning. Liten och smidig avgjuten efter egna örat.
Olika funktioner kan programeras in som restaurangfunktion, till hörslinga mm.
Lite pilligt för äldre med stumma fingrar men han fixade det på första försöket.
God mat
Efter att vi kommit hem gick vi på Värdshuset och åt middag, pappa bjöd. Lyx!
Sen åkte jag vidare till kompisen Lena som bor nära men tiden räcker ju aldrig.
Nu tyckte jag det var dax för ett besök, lite prat, skratt och lite allvar med förstås.
Tur man har sina vänner de är guld värda. Jag är lyckligt lottad med många runt mig.

På kvällen "hade jag slarvat bort min pappa en stund" (fniss) ingen som svarade.
Tyckte ju han haft en lång dag med läkarbesök och sen broder och en systerdotter
på besök på eftermiddagen. Men se det visade sig att han åkt på en studiecirkel,
i kyrkan på kvällen för han tyckte han hörde så bra!! Är det inte underbart så säg!!!!
Hörapparat
Att en sån här liten apparat rymma så mycket hjälp!

I övrigt har jag nu tagit HELG!
Tippex
Myskatterna ska få se lite mer av mig imorgon
Mannen och Musen
Visst är de söta?!


Kommentarer
Postat av: carina

Att bli bjuden på middag är alltid uppskattat :))

Hos oss är det ett härligt väder,solen skiner :))

Ha en bra dag!

Kram

2010-09-30 @ 12:37:23
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Jo, det ÄR underbart!!! :-)



Tänk, jag blir alltid så GLAD när du skriver såna här inlägg om din pappa! Vet ju hur mycket elände han har haft på sistone, och så där... Men han verkar ha den fantastiska förmågan att ändå alltid göra det bästa av allt!? :-)



Man borde förresten ta och skaffa sej den där hörapparaten medans man fortfarande har förmågan att lära sej hur den funkar och att sköta den...! 8-X Antagligen hör jag tillräckligt dåligt för att kunna få en... Men, men... <:-) Läsglasögon får nog komma före trots allt! ;-)

2010-09-30 @ 14:48:28
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Marie

Det är svårt att sätta sig in i hur det skulle vara att ha nedsatt hörsel, men förstår att man känner sig utanför när man inte kan hänga med!!

Skönt med långhelg, njuuuuuuuut;)

Kram

2010-09-30 @ 15:45:14
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Prissan

Längesedan jag var inne och tittade på din blogg. Vilka härliga bilder! Vad fin den är :)



/Prissan (It-pedagogen ;-) )

2010-09-30 @ 16:19:57

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0