Spridda skurar

Lingon
Denna veckan har det kännts som höst!!
Kyliga kvällar och en hel del regn, någon gång skiner solen.
Det mesta är tillbaks i gamla vanda rutiner.

Har varit på en mycket bra föreläsning.
I ämnet "mångfald" föreläste Sara lund som var född Claes Smith.
Iklädd tighta jeans, röd topp och högklackat hälsade han på publiken med orden;

-Hej, jag heter Sara Lund, åtminstone ibland!
-Jag tillhör en minioritetsgrupp, kan ni gissa vilken?!

Sara Lund

-Jag är SKÅNING!!!

Även om ämnet innehöll en mycket allvar, kryddades det allt som oftast med humor.
Fyra i stort sett fyllda seminarier, fängslade Växjöborna under två dagar.
En föreläsare att rekomendera!!!!!

Idag på hemvägen satt jag i mina tankar,
plötsligt insåg jag att utan att tänka hade jag svängt in till "Hult".
Hittade sonen och Moltas uppe på "rännet" i ladugården.
 
-Kom farmor ska du få skjuta luftgevär om du vill!!!
Jodå, farmor vågade allt testa (tycker faktiskt det är ganska kul)
Nu fick jag väl inte in någon fullträff, men hamnade iallafall på tavlan.
Mallige Moltas visade sen att han minsann kunde träffa "ölburkarna".
Det ska börjas i tid!!

Nu ska jag ta mig en promenad till "lilla stugan", mannen tog traktorn.
Där behöver rustas upp en del, ska se över lite och planera.
Hoppas kunna hitta en "aktivitetshelg" nu innan kölden kommer.
Promenad
Nere vid stugan blev det mer luftgevärsskytte!! Nu har jag fått upp ångan!
Ni ser väl träffarna!? Observera att det är MIN tavla inte mannens!!
Kan säga att nu vet jag var Molten har fått sin malliga uppsyn ifrån... :P
luftgevär


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tog kanske med mig sommaren till Österrike. Här har vi haft över 30 grader och strålande sol sen vi kom hit i onsdags ... igår alltså och prognosen visar att det kommer att fortsätta med sommaren så långt prognosen kunde se :-)



Jag gillar också att prova på ... kanske inte skjutvapen ... ha ha h a... fast varför inte?



Ha det fint i den tidiga hösten (om den nu stannar)



Kram!

2011-08-18 @ 19:23:17
URL: http://skatanstankar.wordpress.com
Postat av: Znogge

Lät som en väldigt intressant föreläsning!

2011-08-18 @ 22:21:01
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: soffie

den föreläsningen såg jag med häromåret han/hon är himla bra,usch hösten kom alldeles för snabbt jag skulle behövt mer värme känns det som ,fina bilder,kramen

2011-08-18 @ 22:22:32
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Jag har också tyckt att det har känts som höst den här veckan - eller som bättre höstdagar, ska jag väl hellre säga. Det är ju skillnad på höst i september och höst i november, menar jag. Och september är en av mina favoritmånader - när solen skiner och luften är hög, klar och frisk. :-)



Luftgevär har jag inte skjutit på flera år, men det är inte så länge sen maken hade sitt salongsgevär framme och övningssköt lite grann med det. Och då stod det ju inte på förrän jag också var där och ville prova! :-D Det ÄR kul!!!

2011-08-19 @ 07:28:04
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Ninni

Skjuta luftgevär är ju hur kul som helst=)



Vacker bild med lingonen i din hand.



Ha en fin helg..kram kram

2011-08-19 @ 11:31:55
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Lena

Vart tog sommaren vägen???

Trevlig helg!

//Lena

2011-08-19 @ 22:07:11
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: carina

Nog känns det som höst alltid! Men den förlängda sommaren dom pratade om, vart tog den vägen???

Ha en go Lördag!

Kramis♥

2011-08-20 @ 16:41:13
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0