Julförberedelserna...

..fortsätter. Jag älskar denna delen, men det ska vara rätt nivå!
Gör det som du tycker är roligt, skaffa egna traditioner.
Allt behöver inte se ut som på "mammas tid" (säger jag, fniss)
MEN jag har lärt mig jag har tänkt om!!
Bountykulor
Igår fick jag ett energiryck, trillade köttbullar på över 4kg färs,
gjorde super godaBountykulor och stora pepparkaksmuffins..
De senare ska få en topping av philadelphiaost och floorsocker.
Hittade receptet på en blogg som för övrigt var full av gottigheter.
Idag har jag donat lite ute, fått på gransris och köpt lite nytt ute.
jul ute
Haft snabbisbesök av Moltas och Amenine medans föräldrar högg gran.
På Söndag blir lillsnurpa 11 månader, fatta detta. Nu går hon helt,
fram och tillbaka i rummen och över trösklar. Snabb i benen!!
Om en månad har alltså ett helt år gått sen hon såg dagens ljus..
och vi fick vårt tredje barnbarn!! Och vet ni, i..
 ...Nej det tar vi imorgon.. :P

vänligatomten
..och för den observante gårdagens Tomte och dagens har bytt plats..
Så kan det gå när inte haspen är på.. ;)


Kommentarer
Postat av: AprilSus

Hos oss har det varir hårfrisse besök för en dotter och sen fick jag agera hårfrissa och färga håret på den den andra dotern. Tanken var att vi också skulle göra lite gottis och julpyssel. Få se om vi orkar annars är det ju en dag imorgon också...



Vad duktig hon är ditt minsta barnbarn som går redan. Mitt yngsta barnbarn, Mio som blir 13 månader nästa fredag har nyligen börjat ställa sig upp. Han har varit lite sen enligt BVC och har fått gå på sjukgymnastik för att träna upp musklerna. Själv tror jag det till stor del beror på att den lille mannen inte fick ligga på golvet och träna redan när han var mycket mindre, utan det var ständigt någon som bar på honom eller så låg han i soffan/sängen och mös bland mjuka kuddar.



Ha det fortsatt bra i julstöket. Kramis!

2011-12-17 @ 17:50:37
URL: http://aprilsus.blogspot.com
Postat av: gunsan

Nej stopp där, nu blev jag välands nyfiken;)))



Härligt med de små liven, vårt yngsta barnbarn började gå veckan innan han fyllde 1 år;))



De där chokladgodisen ser jättesmaskiga ut, måste nog kika lite på receptet;))



kramizzzzz

2011-12-17 @ 22:30:58
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Maria

Jag skulle också behöva en energikick men den kanske kommer innan jul. Ja di små barnen växer så snabbt men roligt e de med dom.

Önskar dig en go 4:e advent/kramizar

2011-12-17 @ 23:49:31
URL: http://torparmor.blogspot.com
Postat av: Znogge

Bountykulorna är delikata så det blir nog en omgång till av dem...

2011-12-18 @ 12:43:16
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ann Catrine

Länge sedan jag ens hade datorn på,

och ännu längre sedan jag läste någon blogg.

Tittade in för att läsa ikapp hos dig,

och för att önska god fortsättning.

Men, OJ vad mycket som hänt er!!!

Både tråkiga saker, och roliga saker...

Skickar stora kramar!!!!!

2011-12-28 @ 13:10:46
URL: http://mormormu.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0