Sankta Lucia och festbilder


...och dess följe har jag nu träffat ytterligare 2 gånger
Dagen började tidigt, redan 7.00 var första firanadet.

Därefter var det dax för vår årliga tradition att gå upp till skolan och titta.
Kan tala om att det var ganska skönt komma hem redan vid 13.30 idag.
Sängen är lockande, det kan jag lova!! Men först ska jag bara...

Fundera på om jag ska bunkra upp lite vatten, tycker blåsten tar i ute igen..
(Fattas bara att strömmen går igen?!)
Stryka en duk modell större...
Samt fixa något att äta tills mannen kommer hem..

Kan dessutom lugna er att allt är ok med både farsgubben och fingret.
kommer säkert få tappa nageln på pekfingret, och än så länge skriver
jag med långfingret, men det gick klart bättre än jag trodde igår.

Gjorde rätt val som struntade i att åka in till jouren!!


Lussefestartomten
Mitt firande har gått klart lugnare till än Tomtens..



På tal om firande här kommer bilder från 22-årskalaset i Lördags;
Bättre sent än aldrig!
Firande
Inga problem få hjälp med paketöppnandet här inte!!
Minst två aspiranter på att hjälpa faster.
En varm röd ullig pläd och en bubbelvattenmaskin från OBH Nordica

gömde sig i paketen samt lite pengar.
medelhavsbuffeé
Vad gäller maten blev det medelhavsinspirerat;
rucculapaj, pastasallad, marinerad kycklingfilé, oliver,
röror, lufttorkad skinka, fyllt bröd, meloner mmprinsar
Dock fanns det lite enklare  mindre kryddade alternativ åt prinsarna.
Men melonen slank ner i allas munnar..även Prinsessans..
soffmys
Mys i soffan och tårta inte att förglömma
Tårtan
Till brorsönernas förtjusning blev det även i år TÅRTA med raket!!
trötta
Kvällen avslutades för vissa i farmor och farfars SKÖNA säng!!
Den som är snyggast och skönast av ALLA enligt Adam ;)
systeryster
Medans syster yster höll ut ända tills hemresedax!!

Ps Klockan är snart 20:00 och jag har fortfarande inte kommit i säng..
varit många "ska bara" så nu får jag väl snällt vänta "te natta" Ds.


Kommentarer
Postat av: soffie

va mysiga bilder du visar ,roligt med kalas , må så gott

2011-12-13 @ 21:31:22
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Tina

jag har faktiskt också fått luciafirande idag :) Yngsta barnbarnet tvååringen. Jag gillar din tomte helskarpt och dina familjeträffarfester. Precis såååå ska det vara. Det riktigt sjuder värme från dina bilder så att jag vill vara med :) Stor jättevarm kram från mig :)

2011-12-13 @ 22:27:05
URL: http://tinezza.blogg.se/
Postat av: gunsan

Vad härligt att få ta del av dina fina bilder o läsa om allt skoj;))



Vilken härlig familj du har;))



Kramizzzzz

2011-12-13 @ 22:37:31
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Znogge

Vilket härligt kalas ni vår på. Gott dessutom anar jag.

2011-12-14 @ 08:36:50
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Annelie Esséus

Oj vilket kalas, jag blir trött bara jag ser det! gapskratt Och att ni hade kul råder det ingen som helst tvekan av! Härligt!

2011-12-14 @ 09:37:45
URL: http://esseus.se
Postat av: Ninni

Tråkigt med din pappa..hoppas han snart kryar på sig igen.



Underbara bilder på dina fina barnbarn=) kram kram

2011-12-14 @ 15:30:20
URL: http://ninni.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0