Farmor längtar....

Just nu går ju farmor i väntans och längtans tider vad gäller många saker...
Jag längtar efter en hel natts god sömn och att förkylningen ger med sig..

Finns bara EN SAK som skulle få mig att välja bort den där goa nattsömnen utan vidare;
Telefonsamtalet som säger att de behöver "Moltaspassning" borta i Hult.. ;)
Men Moltas hade ingen större brådska ut i världen fast han gick under arbetsnamnet "Plupp".
Är väl mest troligt lillknodden trivs lika bra inne i mammas stora mage han/hon med...
Lär nog få vänta och längta ett par dryga veckor till...
Storken
Sen längtar jag efter att kylan ska ge med sig, solen visa sig lite mer och förgylla dagarna.
Precis som det har varit idag, även om köldgraderna kommit tillbaka nu ikväll.
Ser framför mig de första blommorna sticka upp längs husväggen.. höra fåglarnas kvitter.
Första kaffekoppen på solsidan, och premiär grillningen på soldäcket...
Vårblommor
Jag väntar på den kommande stora högtidsdagen.. eller inte... beror på hur man ser det..
Längtar nog mest efter att ha den gjord, fniss så man kan gå vidare i planeringen.
Känns som vi har en vår FULL av firande hit och dit -många jämna födelsedagar i år.
Börjar med ena svärdottern som fyller 30 år den 21/1 sen är det kusinen jämngammal med mig..
Jag i Feb, ena kompisen i Mars, andra i April plus kollegorna tio år yngre en i April en i Juli..
Svågern 60 på Skärtorsdagen, ja där får jag nog rent pausa lite.. Blir ju alldeles matt... 

  
 
Någonstans där mitt i alla födelsedagar ska vi ju hinna ut med husbilen också!!
Får väl bli själva rekreationen efter allt :P


Kommentarer
Postat av: Znogge

Men samtidigt så är det trevliga saker som väntar så då orkar man på ett annat sätt ;-)

2011-01-13 @ 20:50:20
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Susanne P

Det var en fullspäckad vår!

Men det kan ibland ge längtan och styrka, fast det blir hektiskt.

Kram

2011-01-13 @ 23:45:32
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Postat av: Anki

Inget är som väntans tider.....

När de gäller barnbarn så väntar ju vi oxå...undrar vem som får först?! Spännande. Så ska ju ett barnbarn till komma i maj, så blir de e bröllop i sommar o en 30-åring har vi med i juni..på svenska flaggans dag minsann. En 60-årig svärgeska oxå minsann...ja oj verkar vara mycke på vårt program oxå.

Du jösses vad länge ni var strömlösa av Gudrun, när hon härjade över oss var vi utan ström ca 1 dygn, knappt. Per var värre i de avseendet. De e verkligen jobbigt när strömmen försvinner, snacka om att vi är beroende av den. pust.



Trevlig helg o Kramiz Anki

2011-01-14 @ 11:10:56
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Marie-Louise

Vad mysigt att vänta och längta efter barnbarn :)

2011-01-14 @ 12:37:01
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: carina

Som dom säger... inget är som väntans tider :)

Kramen!

2011-01-14 @ 13:13:55
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Hej på dej!



Hoppas din förkylning inser illa kvickt nu att du verkligen inte har tid att dras med den, så den ger sej av! Så du sen är riktigt på hugget när allt roligt som väntar börjar trilla över dej! :-D



Trevlig helg!! :-)

2011-01-14 @ 16:13:14
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Oh jisses...vitsippor! NU börjar jag längta riktigt!

Har läst ikapp massor hos dig och njutit som bara den! Nu håller jag tummarna att du blir frisk snart, vem vet...kanske kommer den lille lite tidigare!

Kramen!

Ragnvi

2011-01-15 @ 06:09:34
URL: http://rankans.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0