Regn och isgata

Idag kunde vi plötsligt skryta med egen "skridskobana" ute på hela gårdsplanen.
T.om hundarna hade viss svårighet att hålla balansen. Själv stapplade jag i snöhögarna.
Vi övergav det risiga vädret och drog till stan. Kylskåpet gapade tomt liksom skafferiet.
Nu är det påfyllt för ett tag framåt. Fyra rejäla kassar mat och annat följde med hem.
Liksom två par broddar!!!!! Det vore väl själve den om man inte skulle kunna ut och gå!
Broddar
Likabra ta det här med åldern på en gång... fyller men nu "tant" så ska man väl gardera sig.
För att nu ta motsatta också, så passade jag på att inhandla en ärtig liten klänning..
Och håll i er nu; den gick inte i plommon!! Utan är svart och vit med lite tulpanformad kjol.
Lite vågad i urringningen, hmm får nog komma på något en brosch kanske som håller ihop.
Lär säkert komma någon bild vad det lider, om inte förr så i slutet av nästa månad ;)
Två sköna "jobbtröjor"från HM slank också ner, en i rosa och en i arme´grönt, inte illa va?!
Tröjor


Kommentarer
Postat av: carina

Visst är det riktigt kanon med broddar :)

När vi hade våran förra hund fick jag alltid ha broddar på mig, när vi var på promenad! För om han såg en hund lade han in högsta växeln och i väg, då var det tur att man hade bra på fötterna :)

Men med den här hunden behöver man inte alls det, men visst blir han oxå glad när han ser en annan hund och vill dit. Men då behöver man bara säga NEJ åt honom, så stannar han kvar vid min sida :)

Ha en fin kväll!

Kramen

2011-01-16 @ 17:27:22
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Znogge

Även vi investerade i broddar. Superbra så varför har vi inte gjort det tidigare kan man fråga sig?



Kram

2011-01-16 @ 20:56:31
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: soffie

sånna måste jag med skaffa ,usch va halkigt det är nu ,tat lugnt å ha en goo ny vecka .

2011-01-16 @ 21:49:59
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Annelie

Broddar skulle vi nog alla behöva ha i den här halkan. Och lite kläder? Vad kul! Det piggar alltid upp!

2011-01-17 @ 08:14:25
URL: http://dartanjang.blogspot.com
Postat av: Susanne P

Broddar är bara ett måste! Fast här är det inte så halt än...men det kommer det också vad det lider.

För några år sedan hade vi isbana på vår gräsmatta och då var jag tvungen att sanda där så inte hundarna skulle slå ihäl sig! Jag vet inte vad gräsmattan tyckte om det.

Kram

2011-01-17 @ 08:14:38
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Postat av: AnnaKK

Vi är inte bortskämda med att få grusat på vare sej vägen eller gårdsplanen, men i år har det hänt ett par gånger faktiskt. Och det är vi så-å-å tacksamma för (det är en granne som hjälper oss med snöplogningen + denna extra service). Så igår kunde jag, trots att det var så isigt och halt, ge mej ut på en eftermiddagspromenad - men det ville ju till att gå exakt där gruset låg, annars kunde det lätt ha blivit både en och två vurpor!



Har faktiskt funderat på att skaffa broddar, men så tycker man ju ändå att man fortfarande är ung och rask och inte ska behöva några såna! ;-) Vilket ju bara är dumt - ALLA behöver såna när det är så här HALT!!! >:-) Så jag ska faktiskt kolla om det finns några kvar i affären...



Ha en fin start på nya veckan! :-)

2011-01-17 @ 08:21:58
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Anki

Läckra kläder...!! Tyvärr klär inte jag i rosa, fast jag älskar den färgen o tycker de e så snyggt på andra o även på rosa skjortor på karlar är läckert (om de klär i det). Jag får hålla mig till mina rosa saker jag. Halt ja de e bara förnamnet, jag håller faktiskt andan när jag släpper hästarna på morgonen för utanför stallet är inte kul, men gubben har kört upp med maskin så nu är det ganska okey, vore ju för agerligt om de stod på näsan, men de e lättare att gå med fyra ben än två. Idag hade jag salt med mig ut o saltade längs vägen dock inte där hästarna går, inte så bra.

Solen skiner så förhoppningsvis smälter isen bort helt nu.

Idag är en speciell dag.....

Kramiz Anki

2011-01-17 @ 10:06:14
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0