Seg återhämtning...

Jo, du har så rätt så Ninni; Är fantastiskt roligt ut på galej och festa loss.
MEN det finns ett stort MEN -man får ju sota för det hela veckan...
Därtill en rejäl förkylning, halsont och hosta. Det var inte inplanerat!!
Har trots allt klarat jobbveckan bra, nu bara eftermiddagen kvar sen tar jag helg igen.
Denna gång en LUGN sådan. Endast ett 60 årskalas Lördag eftermiddag.
Och för er som nu börjar "humma" det ÄR skillnad på fest och kalas!! Så det SÅ!

Nästa helg däremot, fniss) lovar jag inget. Då blir jag kidnappad kl 8.00..
Jag och två av mina kollegor som båda fyllt/fyller nolla med en 4a framför.
Spännande, vi har inte lyckats klura ut vart vi ska eller vad vi ska göra.
Mycket tissel och tassel har det varit, men än har de klarat det bra utan försäga sig.
Inte helt lätt annars nu när vi är tre stycken (av 9..) Bra gjort!

Inbjudan

Vad tror ni om detta???? Ge mig gärna förslag ;)

Igår fick jag ta en oplanerad tripp till Värnamo och optikern.
Upptäckte plötsligt vid frukosten att jag hade ett suddigt glasöga..
Trodde det var lite klet och smet från små barnfingrar men så enkelt var det inte.
Fick ta hjälp av ena kollegan för att kolla lite närmare, ser ju liksom inte utan glasögonen.
Glasögon
Det visade sig att hårdhetsbehandlingen har släppt och det är alldeles suddigt
i ett stort område mitt i synfältet i mitt vänstra öga. PANIK!!!!
Som tur var har jag en garanti som gäller i tre år (till i Sep -11)
Fick tid redan samma dag, tyckte dessutom jag skulle göra ny synkontroll.
Lite småförändringar på ögonen så det var ju bra ta det samtidigt sa de.
MEN då kom ju någon slug person på "att stopp där" då gäller nog inte garantin..
Behöll mitt lugn och sa helt sonika; skit i ändringarna då, för mig duger de gott,
det var ju ni som prompt ville jag skulle kolla det samtidigt, inte jag.
Men som tur var hade jag en på min sida hela tiden, klart de skulle fixa det.
Gav nämligen 11000 för dem, och är inte i läga att byta bågar riktigt än
trivs lite för bra i dem om jag ska vara ärlig. Precis min färg (plommon)
Har många olika fel, så på mig funkar det inte med billiga varianter vad gäller glas.
(Har progressiva) Däremot designbågen för 4000 får jag skylla mig själv för :P


Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Inte undra på att det behövs återhämtning mellan alla galej och jippon du är ute på - men vad KUL du/ni måtte ha!!! :-D



Oj, som det blev med dina glasögon! Det är ju ett dyrt kapitel, och jag fasar redan lite inför när det blir dags för mej att byta härnäst för då MÅSTE jag ha progressiva glas (slirade mej undan det sist, och har faktikst ångrat mej ibland... Men jag härdar ut! Fniss!!). Tur att garantitiden inte hade gått ut, och att du inte gick på finten att köpa helt nya! :-)



Önskar dej en trevlig helg!!

2011-05-06 @ 10:43:15
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Tinezza

Glasögon är ett dyrt kapitel. Men bra där att du hejdade dig med synundersökningen för då har det blivit dyrt igen.

Ha en fortsatt bra dag och hoppas förkylningen släpper taget om dig snabbt.

2011-05-06 @ 10:57:53
URL: http://tinezza.blogg.se/
Postat av: Znogge

Jag fick bytt ut mina glasögon på grund av en skada på bågen. Då passade jag på att justera styrkan lite och det bjöd optikern gärna på. Som kompensation för det extra besvär jag fick. Så det var tur att din optiker tog sitt förnuft till fånga. Glasögon är verkligen dyrt!

2011-05-06 @ 16:18:37
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lena

Jag tror du ska på SPA.

Trevlig fortsättning på helgen!

2011-05-07 @ 22:39:56
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ja förr kunde man festa mitt i veckan till och med utan några som helst problem.

När jag var i tjugoårsåldern var jag och dansade minst ett par gånger i veckan=)



OJ vilka dyra glasögon du har..gulp. Tur du har försäkring.



Ha en sköön söndag, kram

2011-05-08 @ 10:53:33
URL: http://ninni.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0