Vilken Fest det blev!!

Jag hade en helt fantastisk fest igår med med min familj samt underbara vänner.
Lokalen blev mycket bra och vi behövde inte sitta i ett partytält och frysa som väl var.
För det var väl det enda som INTE klaffade som vi ville, vädret alltså, men kunde varit värre.
Nu blev det hålligång på logen hela kvällen och natten för dryga 50 pers...
vårfest
Med hjälp av väggar, tyger som innertak och värmefläktar fick vi bästa logfesten
Är så tacksam över min händiga mann och övriga familjemedlemmar som fixat och donat,
bara för min och Ingmari´s skull!! Jag älskar er, bästa morsdagspresenten dessutom.

Sen är det skönt att vara två (fyra) om en fest, kunna hjälpas åt med mat och allt annat.
Döttrarna våra, höll dessutom i lekar och spex, det fixade de galant!!
Spex
Har ni aldrig gjort leken med jägern som man dricker upp sätter korken på näsan,
 suger ur luften i flaskan ,drar den utmed mungipan ner under hakan så den "fäster"
och hänger kvar -har ni missat något riktigt roligt. Försök får ni se!!
Alla lyckas definitivt INTE på första försöket som Lena gjorde.
Fam Andersson
Mest bilder på familjen Andersson, maken och döttrarna Stina och Lisa.
Följt av goda och glada vänner såklart!
vänner
Sönerna stod för musiken, dans och allsång inte att förglömma.
Vi är ett stort gäng musikälskare. Så sjungs gör det ALLTID på våra fester.
Och hittar vi ett hyfsat golv dansas det med!! funkade även på ojämn cement.
De mina
Fanns inte sångerna med i "häftet" kunde de hittas på internet (läs mobilen...)
Och ja ni ser rätt, klart lilla pappsen tog sig en sväng ut lagom till mat och allsång.
Om ni undrar varför en del är "namnade" hörde det liksom till!! Löstes på många sätt.
Klart sötast var den här skruttan (enda barnet på festen)
(Både Ingmari och jag omges ju annars av barn dagligen, var nästan konstigt utan.)
Sötis
Lillan och hennes "justerade" stackars mamma kunde vara med en stund iallafall
Det tyckte vi var kul!! Sen vilade de inne en runda medan vi andra festade vidare.

 Pris för bästa namning gick till;
Annso
Ingmari´s svägerska Annsofi för piffigaste namningen!!
Och laget som vann fyrkampen blev så här glada;
Vinnarna
Och vad åt vi då??? Ingen fest utan god mat och dryck
Maten
Med en "Svensk mästare i isterband" som make och delvärd,
 blev det naturligtvis riktigt närproducerade goda charkuterivaror!
Kassler, finisterband och olika korvar med det fina märket Ello på framsidan.
 
Frugan Ingmari och jag gjorde pastasallad respektive ljummen  vinigrett-potatissallad.
 
Till välkomstdrinken hade vi korvsnittar samt tunnbröd med västerbottenost, 
värmda i ugn så de blir knaprigt goda!! Tack Susanne o Roland som tog med sig brödet .
Och när vi ändå tackar för leveranser av dylika slag; Tack Martina o Klaus
Leverantörer
Våra Tyska grannar som såg till att vi hade ett tillräckligt lager av alkoholhaltiga drycker!!

Och festen den rullade vidare in på småtimmarna....
Fest

Pataja

Min gamla vapendragare genom hela grundskolan min bästaste Lena,
med mannen Kjelle var givna gäster på festen.
Om hon "gav igen" på talet jag höll för henne?! Självklart, men hon var ganska snäll...
Diverse Bravader från vår ungdomstid fick nog några att skratta iallafall.
Själv hade jag förträngt det mesta ;)
Bästisar
Och någon gång runt tre lägrades lugnet ute på logen igen..
Kvar var bara "systera mi" hennes Roland och två av våra barn.
Samt spåren efter en helt oförglömmlig kväll!! 
I galen tunna
Men hallå... vi är väl inga skräp?????..
Slut


Eller nåja.. så lugnt det kan bli med de här fyra kvar..
Bästa vänner
Svaret på frågan om vi är trötta idag?!
Totalt utsliten, värkbruten, har knappt gjort något vettigt bara suttit vid datorn.
Det visste jag ju innan, det är smällar jag alltid får ta. SÅ nöjd men SÅ trött!!!

Tre jobbdagar, sen har jag en veckas välbehövlig semester


Kommentarer
Postat av: znogge

Unna dig att pusta ut nu efter denna festliga helg!

2011-05-29 @ 18:47:05
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Ser underbart kul ut...är ni trötta idag=)



Kraaaaam

2011-05-29 @ 18:57:23
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: soffie

å va roligt ni hade härliga bilder:)

2011-05-29 @ 19:53:33
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Vilket gäng, och vilket party!!

Förstår om du behöver vara ledig snarast igen...

Såg ut att vara en fest man skulle velat vara

med på ;-)



Kramar!

2011-05-30 @ 02:29:48
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ojojoj...vilket party!

Att det känns dagen efter kan ju vara värt efter en sådan trevlig kväll.

Kram på dig!

2011-05-30 @ 08:22:47
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vilka härligt glada bilder :D

Man blir glad av att bara tiita på dom. Vilket underbart minne ni får ha med er :)

2011-05-30 @ 16:16:57
Postat av: AnnaKK

Tänk att ni "bara fixade till" en festlokal!? Wow, lixom - så FIN den blev!!! Och vilket paraj sen då - KUL!!!



Fast jag förstår verkligen om du känner dej sliten nu, och att långhelgen hägrar. :-) Blir det en tripp med husbilen då, kanske!?



Ha det fint!!

2011-05-31 @ 08:32:13
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: marie

Såg ut att vara en härlig fest med härliga vänner!

Tur du har semester snart...så du får vila upp dej.....

Sonens student gick bra. Vi firar på lördag på hemmaplan.

kram

2011-06-01 @ 11:20:11
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Maria

Spelar väl ingen roll om man är trött dagen efter när man har haft det så roligt. Bilderna visar hur trevligt det blev.

Ha en bra helg/kram

2011-06-01 @ 17:08:57
URL: http://torparmor.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Morning FestPrissan! Nu har jag läst ikapp ända från Finkan i Västervik....underbara foton därifrån!

Lika roligt är det att få följa dig på majfest o alla andra festligheter hos dig!!

Kramen!

Ragnvi

2011-06-02 @ 06:33:08
URL: http://rankans.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0