Bakhjälp!!

Hade bjudit ena sonen och barbarnet på middag ikväll,
mamman iväg med jobbet ett par dagar.
Passade lagom vid 17 tiden efter jobb och förskola bestämde vi..
MEN då sa Adam; -Jag tror jag åker i farmors bil istället hem till röda huset!
Vilket innebar att jag fick sällskap hem redan vid 12.30..

Smart den grabben!!

-Vad tycker du vi ska göra då, frågade jag?!
-Jag tror vi bakar, sa Adam och så blev det.
 
Det gäller att "smida medans järnet är varmt"
Vi bakar
Fick hjälp med både att mäta, blanda i skålen och framför allt;
stänga av och på assistenten!!
Kavla kunde han också, och strö på choklad!

Samtidigt puttrade älggrytan i väntan på "gästerna"för fler skulle komma,
 mannens bror med fru anlände ungefär samtidigt med sonen.
Levererandes åkgräsklipparen mannen köpte av deras granne. Perfekt!
Och självklart blev det provsmakning av bullarna också!!

eldstad
Den här mysiga elddekorationen förärades vi dessutom.

Tusen tack!!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Tänk om jag hade haft en sån bra hjälpreda, jag som har bakat så mycket senaste veckorna. Visst är han smart den lilla gossen...vet precis hur han ska ta sin farmor ;O)

2011-11-23 @ 09:33:05
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Znogge

Så härligt med en så duktig hjälpreda även om det kanske inte blev helt den avkoppling du hade tänkt dig ;-)

2011-11-23 @ 11:51:13
URL: http://znogge.wordpress.com/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0