Vad i???????????

VARNING FÖR BLOCKETSKOJARE!!!!
Så här kan det gå till -det hände OSS igår!

Fiat Ducato 2,8JTD / Burstner A574 -04
Säljes av Bertill. 5 oktober 15:26.Ta bort, ändra, förnya annonsen.
Fiat Ducato 2,8JTD / Burstner A574 -04
Pris:130 000:- Typ: Husbil Växjö
Hejsan ska nu sälja min fina pärla !

Som endast har rullat 3.500 mil,
svensk-såld, Komplett ifylld Servicbok.
kamrem bytt efter ålder nyligen

Utrustning.....

luftburen-Värme
Golv-Värme
Varmvatten-Bredare
Cykelställ
drag krok
Ms-Däck
Sterio-Annläggning
Ac
Manuell
Tv-Antenn
Markis
Kasset-Toa
Dusch
Rök Och Djurfri.

Är i mycket välvårdat skick !
Går mycket bra maskinellt.

Observera: Bör ses och köras.

Mer Information Så ringer du.

Mvh Bertill 130.000:-
Mejla eller ring Bertill, #


Kan bara säga RING INTE denne Bertill -någon som utger sig vara oss!!
Det är inte vår husbil på bilderna och utrustningslistan stämmer inte heller.
MEN de som ringer får vårt regnummer, mannens namn och var husbilen finns.
Min man heter Bertil i mellannamn.. hans tilltalsnamn ligger sist
(Lite osmart välja ett efternamn som är "taget" det stöp han på kan man väl säga..)

Och här finns det ett MEN; tyvärr måste "säljaren" åka och jobba, säger han-
hinner inte visa den nu... Däremot håller han den till dem om de bestämmer sig fort
och förhandsbetalar 20.000 till konto; XXXXXX
Där blev ju som tur var några misstänksamma för kontot gick till någon som hette Mike.
Varför kallar man sig Mike om man heter Bertill -därtill med 2 l......
Dessutom var det ju ett helt otroligt pris (ring klocka ring...)

2 skeptiska sökte på namnet och fann vårt hemnummer -på så sätt fick vi nys om det.
Ni kan ju tänka er min när någon ringde och ville köpa MIN älskade husbil :P
Polisanmälan var ju fort gjord men få bort den från blocket tog 4 timmar!! Dåligt!
Hoppas verkligen inte någon gått på det hela och satt in några pengar....
Sicka dårar det finns!
Ja, jösses har knappt hämtat mig än...


By the way... Mannen har haft fint besök på jobbet idag utav självaste Kungen!!!!
Såg du han frågade jag?! -Nää, jag tyckte jag haft nog upp med att få allt att funka,
inför besöket så jag tittade aldrig efter han.. (Typiskt mannen, Fniss)
MEN själv såg jag... bussen....(de åkte mellan företagen i)

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Men du milde... Folk är inte lite fräcka, det har man ju fattat av andra bedrägerier som man läser om och så där... Men det här var första gången någon jag känner blir utsatt - eller ska man kanske snarare säga uthängd! Förstår att ni är upprörda, och man får ju innerligt hoppas att den där Mike-Bertill åker fast! >:-I

2011-10-06 @ 16:43:57
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja sånt där är lite magstarkt. Inte konstigt folk är misstänksamma och på sin vakt idag när de gör affärer...man kan ju hoppas de får fast dom, men nja de e säkert långsökt.

Kramiz

2011-10-06 @ 18:58:20
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Znogge

Det var verkligen utstuderat fräkct. Vilka människor det finns. Men hur hittade de er husbil? Någon som bor i närheten? Eller bara som sett er ute...

2011-10-06 @ 20:24:16
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ann Catrine

Man begriper banne mig inte hur förslagen man kan vara!!

Uselt!

Riktigt uselt!

Och bra gjort av de som ringde er...

2011-10-06 @ 21:47:53
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Freedomtravel

Att de här skojarna aldrig slutar! Det här var faktiskt ovanligt fräckt!

När vi letade husbil hittade vi också konstiga annonser, samma husbil som såldes flera gånger osv. Man fattar inte vad det är för fel på folk! Det gäller att hålla ögonen öppna och skydda sig!

2011-10-06 @ 21:51:44
URL: http://www.freedomtravel.se

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0