Värsta FYNDET!!!!!

Börjar med att be om ursäkt för att jag varit urkass på att hinna/orka gå in på bloggar.
Bråkar fortfarande med den efterhängsna förkylningen, så fullt upp bara orka jobba..

MEN....

Iförrgår gjorde mannen min bästa fyndet när han städade på vinden.
Fyndet räddade min kväll, för så jag har letat i alla år..
Trodde aldrig jag skulle få se DEN igen!!!!!

Kistan med gamla brev samt inte minst "syndernas bok", fniss
Inte en vanlig dagbok -det har också funnits, utan en minnesbok.
Minnen, minnen, minnen
Den börjar 1976 0ch slutar 1979 ett år efter jag träffat min man.
Sen kom ju första barnet -så då hanns det inte med sådant här "trams" längre...
1979
Tur att barnen är vuxna och har passerat den här åldern.. fniss
Fjällen för ögonen har nog också redan fallit -de känner nog sin mor.
Desto hemligare det var ju mindre skrev jag.. nästan oläsbart..
Finns faktiskt saker som jag knappt kan läsa själv längre...
Men efter bläddrat lite fram och tillbaka, kommer minnena och det mesta blir läsbart.

I böckerna finns det mesta sparat; allt från biobiljetter, torkade blommor
små saker som betydde något speciellt.. någon snygg killes cigarettfimp
(vår egna örtbasserade hrmm, LENA!! Det var säkert ditt fel)
Första p-piller staniolet.. Ja, ni förstår va?!

Breven från bästa kompisen Lena, var klockrena...
Vad jag har skrattat!!
brev..
Ja, "våra barn" där föll sista fjället... :P

Ändå valde jag ju lite vad jag kunde visa, fniss...
Kanske skulle ändrat lite på åldern..försökt snirkla till en åtta..

Ibland undrar man ju varför detta händer just nu.. efter minst 30 år borta
Lägg därtill att just ikväll ska vi, som då gick ihop på gymnasiet,
samt just denna Lena, samlas hemma hos "Rosa" tjejen jag bodde med.

Förunderligt!!

En "liten klassträff" där även männen får vara med kan man säga.
Och ja, husbilen tar vi med oss! Ser fram emot kvällen!
Som Fredagspyssel sydde jag förresten, nya gardiner igår till den!
Firar i dagarna vår 1-årsdag med husbil, tiden går fort!!
Nystylat
Ha en riktigt bra helg alla!! Det ska jag ha, samt försöka bli av med förkylningen!
För nu börjar jag bli rejält trött på den!!
ljusmys
Fredagskvällen tillbringades på altanen med grill och levande ljus!


Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilket underbart fynd. Tur att den fanns kvar...



Trevlig helg!

2011-10-01 @ 12:09:35
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: soffie

men guu att inte din dumma förkylning ger sig, krya på dej från den nu!åå va roligt fynd han gjorde din man ,jättesnyggt du har det i husbilen,kramen

2011-10-01 @ 12:31:40
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Lena

Vilken skattkista du hade gömt. Tur att dinman hittade den.

//Lena

2011-10-01 @ 16:09:37
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilken härlig Ekströmer, förstår art du fastnade i din läsning och alla minnen.

Grattis på 1. Års dagen med er fina husbil. Förståe att ni njuter av era turer med den.

Kram

2011-10-01 @ 17:21:26
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Så underbart att drömma sig tillbaka.....hahaha...lite pinsamheter har man ju haft för sig...

Jag har också en sådan skatt någonstans....frågan e bara var.... :o)

Hoppas att förkylningen ger med sig snart.

Appropå vädret så har jag suttit i shorts o linne på altanen och spätt på brännan nån nyans.....värsta bästa sommarvärmen...

Kram på dig

Margaretha

2011-10-01 @ 17:59:11
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Skatan

Ja det var en riktig skatt ... en återfunnen skatt som du hittade. Det finns väl inget roligare än att gräva ner sig i "gammalt" Oh, dessa minnen. Hoppas du fick en trevlig klassträff!



Kram!

2011-10-01 @ 18:52:01
URL: http://skatanstankar.wordpress.com
Postat av: Tina

Ha ha ha Jag har också sån där låda sparad :) Det blir en nostalgitripp att sitta och plocka bland dom sparade grejerna. Kramen till dig

2011-10-01 @ 18:55:27
URL: http://tinezza.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Vilken lycka att hitta en sån skatt!

(för min del är loppet kört,

inget sånt kommer att hittas,

tyvärr,

allt blev kvar på vinden hemma på gården,

och där bor numera min kusin med familj,

de har rensat och slängt all "skit"...

Blir lätt så när gården inte sålts till utomstående,

ingen har någonsin flyttstädat genom att tömma

vindar, logar, bodar, källare och andra utrymmen,

allt har liksom bara gått i "arv"...

Förmodligen fanns där allt som jag "glömde"

när jag som 16-åring flyttade hemifrån...)



En nanosekund hann jag tänka när jag började

läsa ditt inlägg, "tänk om du är "den" Ingrid,

den som jag brevväxlade med när jag var i yngre

tonåren, hon som bodde i dina trakter...

Världen är ju liten, sånt kan säkert hända!

Allt detta hann jag tänka när jag registrerade

ditt fynd! ;-)

Men det duger sååå bra att du är Ingrid,

den Ingrid jag lärt känna i Bloglandia ;-)



Kram fina!

2011-10-02 @ 11:23:42
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Ha-Ha!



Ja, det var väl för väl att den där kistan inte var borta för alltid, utan du fick möjlighet att återuppleva alla gamla minnen igen som den husade på. Underbart!! :-D En liknande bok finns nånstans i mina gömmor också, och har ännu så länge iallafall hållt ordentligt undangömd för ungarna. Men det kanske börjar bli dags att plocka fram den snart!? :-D

2011-10-02 @ 16:08:14
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Ninni

Guuud va kul att hitta nåt sånt..massvis med härliga minnen!



Trälig förkylning du fått..jag har nåt som inte bryter ut..skitjobbigt, jag är bara trööööött.



Fina gardiner..ja hela husbilen ser jättemysig ut. Hoppas ni fick en toppenhelg..kram

2011-10-02 @ 19:40:30
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: marie

trevlig måndag! Kram

2011-10-03 @ 14:42:58
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Det är väl så att om man vill se så är livet fullt av överraskningar!

Njut av dom.....vet ja!



Kramen till dig min goa bloggvän

2011-10-03 @ 20:38:03
URL: http://frujacobsen.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0