En dag med minnen och gemenskap

Lugnet har plötsligt lägrat sig i huset, veckan har varit intensiv.
Trots en spirande förkylning och trötthet känner jag ro och lugn.

Igår var avskedets dag, avskedet av min älskade pappa.
Dagen som man väntat på med blandade känslor..
Men så här i efterhand kan jag bara förundrat säga,
att den blev en av de finaste dagarna i mitt liv.

Det blev verkligen jättebra med Prästen Erik som "fångade pappa" precis.
Kantorn carina som med underbar röst sjöng de sånger vi valt;
I din himmel av sonja Aldén samt Halleluja av L. Cohen



Halleluja som var den låt sonen Andreás spelade och svärdottern Maria sjöng
för tre år sedan (helgen innan deras bröllop) när min svärfar gick bort.
Denna gången ville jag inte ens fråga, pappa stod lite för nära..
Bildkvalitén usel, men desto finare sång!!
Så väljer att lägga upp deras version från 09.



Är SÅ stolt över dem att de klarade det den gången!!

Igår fick jag chansen följa med andra svärdottern Tessan,
 som gjort kistdekorationen till kyrkan en dryg timme innan.
Kan bara säga att det blev så jättebra,
Förmånen att själva i en tyst kyrka få ta farväl av pappa.
Känna delaktighet, ge en liten "stöttande hand" allt medan Tessan
la sin sista hand över kistdekorationen med fastsättning och band.
Min hyllning till hennes "verk" saknar egentligen ord...
Bilderna får tala för sig själ..

Min älskade svärdotter du gjorde ett kanonjobb!!

kistdekorationen
Pappa som var skogen personfierad,
Vad passade bättre än "roten" från ett gammalt träd på vår mark..
Grankvistar från det träd han planterat med kärlek en gång för längesen.
Blommor som han älskade, allt sammansatt med tanke på honom.

Tessan fäster dekorationen



Väljer att inte skriva mer här idag..
Mer fina bilder på blommor och lite foton från minnesstund kommer sen.
Avslutar med en underbar bild som säger mycket om min pappas,
gemenskap med både stora och små..
Avsked
Adam tar ett eget farväl av sin gammelmorfar...
Alldeles av sig själv går han fram och "säger några ord"
Kommer alltid bära det med mig.


Kommentarer
Postat av: Tina

Vad fint att det kändes bra allting för det är så viktigt att få den känslan vid en begravning. Det gör det hela lite lättare. Fotot på Adam tar verkligen tag i en. Kram från mig.

2012-04-21 @ 16:56:09
URL: http://tinezza.blogg.se/
Postat av: Lotta O

Ord känns överflödiga, det får bli många kramar istället.

2012-04-21 @ 19:22:19
Postat av: AprilSus

Blir rörd till tårar, inte bara för att det är sorgligt, utan mer för att det är så vackert och att kärleken till din pappa är så klar och tydlig, även för en utomstående som mig. ♥♥♥



Stor kramis till dig...♥

2012-04-21 @ 21:05:49
URL: http://aprilsus.blogspot.com
Postat av: Lena

Vilket fint inlägg du har gjort om din fars begravning.

Kram Lena

2012-04-21 @ 21:22:38
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Anonym

å så sorgligt men ändå så vackert. va fint kramen till dej

2012-04-21 @ 21:55:33
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: marie

Vilket fint inläggg. Ord som kommer direkt från hjärtat. Jag känner så väl igen mej.....

Att få ett sånt fint avslut är så värdefullt. Man bär det med sig och det fyller en med ro.

Våra pappor fortsätter vara med oss....osynliga för ögat men synliga för själen.

Månaga varma kramar från mej!

2012-04-22 @ 09:28:27
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Ninni

Åhh sitter här med tårar i ögonen när jag läser och lyssnar.

Såå underbart vackert och vilken fin bild på din pappa och Adam.



Stor kram vännen

2012-04-22 @ 10:46:26
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Znogge

Ett fint och personligt avsked förstår jag. Precis som man vill det ska vara...



Kram

2012-04-22 @ 11:12:57
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ruth i Virginia

Som skogvaktardotter uppskattar jag den underbara kist-dekorationen. Du skriver så skönt. Bilden på Adam säjer så mycket.

2012-04-22 @ 11:18:57
Postat av: AnnaKK

Hej Ingrid!



Nu har jag läst dina senaste inlägg, och inte minst dem om begravningen. Så fin den blev!! Kistdekorationen... Sången... Och fotot här på Adam... Underbart!

2012-04-25 @ 11:20:58
URL: http://annakk.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0