Var är våren??

Jobbvy
Hade faktiskt förväntat mig en riktigt varm och fin helg,
dessutom några semesterdagar vid kusten i Åhustrakten..
Men så blev det INTE...

Något 50 års kalas på Åhusstrand var inte att tänka på för min del.
Hade ju varit så roligt träffa släkten med glädje istället för sorg.
Men bara tanken på att sitta i bilen alla milen -och på festen,
NEJ, det skulle inte funka, Skåne finns kvar -och 50 åringen Marita med!
 Måste försöka tänka så även om besvikelsen var stor för oss alla.

Självklart kommer husbilen hitta till Rigeleje även i sommar!

Lite Troja nytt;
Djursjukhuset

Eller nytt och nytt, men sista besöket visade på att det går åt rätt håll igen.
Försökte ju minska cortisonet, men då försämrades ett värde.
Anemin är borta, och även några andra värden har normaliserats,
men ena njuren har tagit stryk och läcker protein.
Vi själva märker ingen förändring på henne, hon är lika pigg och glad.
Troligen får hon fortsätta med sina mediciner och specialkost,
samt täta återbesök (ännu varje vecka) ett längre tag.
Men den (dyra) smällen får vi ta, bara vi får behålla henne!
Gohunden som själv "kryper upp" i famnen på husse när det är dax,
att lyfta upp henne på undersökningsbordet.  
Sen lyfter hon upp frambenet, slickar sköterskan ett par slick på kinden
-och ser åt ett annat håll när nålen sätts....

"Hennes veterinär" älskar henne.. varje dag pratar de om Troja säger hon.
Hos dem vet ALLA vem Troja är, efter att som första hund överlevt
med sådana dåliga värden. Samt den situation som då var.
En ängel hade hon på axeln eller ryggen kanske..
ängel på axeln
För det tackar


Kommentarer
Postat av: Znogge

Ja, vad gör man inte för att få behålla sina fyrbenta vänner. Hoppas värdena ska stabiliseras helt.



Våren är inte i södra Skåne heller tyvärr. Visst grönskar det men värmen är inte med...



Kram

2012-04-29 @ 10:58:44
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ankii

En solskens historia - att Troja blir friskare o friskar o är så god. Vad skulle vi göra utan våra fyrfotade vänner?



Inget kalas för dig, nä de e som du säger. Skåne lär ligga kvar o femtioåringen finns där, om än lite äldre då:)



Dax o komma till mig o tävla lite:)



Kramiz

2012-04-29 @ 14:29:45
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Maria

Härligt att de går åt rätt håll me Troja, man vill ju inte att dom skall må dåligt. Hoppas du också känner dig bättre.

Ha en fin Valborg/kram

2012-04-29 @ 23:38:29
URL: http://torparmor.blogspot.com
Postat av: AprilSus

Inser att det gått ett tag sedan jag kikade in här hos dig och din blogg. Låter ju inget vidare med din onda svanskota, men jag hoppas det är på bättringsvägen?



Dess då roligare är det att höra att Troja trots allt mår så pass bra och är sitt vanliga glada jag. :)



Vart värmen håller hus har jag också frågat mig. Kändes rätt okej i eftermiddags när regnet dragit vidare, men ner vid sjön blåste det iskallt och jag önskade att jag hade haft vantar på mig. :/



Ha en trevlig Valborg!

Kramis!

2012-04-30 @ 00:23:28
URL: http://aprilsus.blogspot.com
Postat av: Ninni

Trist att du inte kunde åka på fest=( Men det blir säkert fler fester hihi



Underbart fina Troja hoppas hon får vara kvar hos er länge länge till, hon är såå fin!



Ha en skön Valborg, kram

2012-04-30 @ 09:40:06
URL: http://ninni.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0