Trettiårsfirande hos sonen

 
En mycket trevlig kväll, god mat och dryck.
Blev en lugn tillställning, halva styrkan på Marias sida hade magsjuka.
Inget kul, men den sjukan kommer när den vill..
Två av oss andra ryggont (fick ryggskott i duschen precis innan vi åkte) 
och mannen besvär med sin höft han skadade vid "Gudrun".
Senare på kvällen/förnatten precis hemkomna,
 drabbades svärsonen av ett troligt gallstensanfall.. Ja milde tid!
 
 Men lite trevliga bilder fick jag till trots alla krämpor.
Vi är rätt duktiga på att fokusera på det trevliga!
 
 
Sonen förärades en borrmaskin av oss, broder med familj,
 svärföräldrarna och svägerskan.
 
En nöjd son, som även fick en snygg stickad tröja av syster och svåger.
 
 
Mannen skrattade lite gott åt denna "spelnördiga" familj.
Och kunde inte hålla tassarna borta från kameran..
Jag visade Tessan "Ruzzel". De övriga gissade musiklåtar på "Song pop",
Tyvärr bara en suddig bild på den bebisbärande och spelande
mamman  -Allt funkar bara man vill ;)
-och Amenine tittade på "Träsk" hon ville ju inte vara sämre än alla andra,
som satt med näsan i mobilerna..
 
 
Söndagen gick till att försöka "räta upp" ryggen igen.
Mycket vila, värme och vätska...
Allt för att få igång blodcirkulationen i den krampande muskeln.
Har klarat Måndagen bra, mycket tack vare en stödkorsett
som gör att kotan inte kan glida ur läge..
Den är jag klurig och tar på redan innan jag går upp.
Annars hade jag sett lika krokig/sned ut som jag brukar.
Tyvärr är det inte bara att byta ut utslitna disker..
Utan något man får lära sig leva med.
Tur det finns lite hjälpmedel!!
 

Förresten..
 
För er som är intresserade av mina egentillverkade armband;
Kolla här!
 

Kommentarer
Postat av: ingmarie

Hallå där farmor!

Här ä'r det inget bloggande alls p g a diverse saker som kan inträffa i livet!!
Men jag kikar in när tillfälle ges!
I dag är det medelhavsvärme så det blir ett dopp i havet.
Inga barnbarn här än så jag följer dina....

Kramen

Svar: Alltid kul att höra ifrån dig även om bloggen står still. De första bloggvännerna man fick glömmer man liksom inte. kram
farmor

2012-08-29 @ 16:36:05
URL: http://frujacobsen.blogg.se

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0