Årets sista dag

 
Året 2012 är snart slut, ett år som inneburit både glädje och sorg.
Det började tufft med ständig stand by och mycket oro i "lägret".
 Och i mars slutade min älskade pappa sina dagar här på jorden,
efter de två längsta och hemskaste veckorna i mitt liv.
Men livet gick vidare..
 
För att sedan mynna ut i en efterlängtad glädjeyra,årets höjdpunkt!
När fjärde lilla barnbarnet Alma gjorde entre´i vår växande familj.
Hela Året har varit tufft vad gäller min värk, är väl ofta så att
när själen är sliten ger det många gånger fysiska besvär.
Det kommer oftast inte i tiden när allt är kaotiskt,
utan efteråt när allt lugnat sig, och man slappnat av.
Blir ju inte bättre av att jag har en reumatisk bakomliggande sjukdom.
Men allt går bara man vill, och viljan är det inget fel på!
 
Sommarens höjdpunkter var det fyrbenta barnbarnet Teijlas ankomst,
Sonens 30 årsdag
och FÖRSTÅS underbara bröllopet mellan våra bästa vänner!!
 
 
 
Höstens största glädjeämnen var svärsonens körkort och att
han och vår dotter fått en ny större lägenhet!!
Nästa helg sker flytten.
 
Igår firade vi med "låtsassyskonen" deras barn och familjer i Öja.
Jag är så glad att de finns i mitt liv, jag som inga syskon haft.
och vi var nog allihopa ganska eniga igår;
-att lilla pappa och deras mamma Maj satt belåtna där i himmelen,
och såg ner på oss.
Ser med tillförsikt fram mot nya året!
Hoppas på ett år med mer lugn och stabilitet
både vad gäller mannens arbetssituation,
och att kroppen så sakta ska återhämta sig.
Nyårslöftet blir att tänka lite mer på oss själva..
(hrmmm, harkel hur lätt blir det?!)
I vår ska vi ta oss ledigt och åka iväg med bobilen,
det blev inte mycket tid och ork till det förra året.
 
Så med detta långa inlägg önskar jag er ALLA
 
 
 
Vi ses igen till nästa år!
 
Snart drar vi på årets sista FEST!!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helen

Tänk vad fort året gått. Nästan overkligt. Ett helt år med både sorg och glädje. Känns skönt att vända blad och kliva in i 2013 som är ett oskrivet blad. Vitt och slätt och utan kludd i kanten ligger det orört där och väntar. Vips som det är så har vi snart skrivit en årskrönika till. Ha ett fortsatt gott nytt 2013! Kram

2013-01-02 @ 14:59:09
URL: http://helensvardag.blogg.se

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0