Jag ock mitt bak...

ni oberverade det lilla ordet Mitt va?! INTE min!
Fattar inte vad som hänt?! Baklusten anfaller från alla de håll,
Just nu har det bakats bröd på längden och tvärsen.
Både med och utan Julkryddor..
Började med att jag hittade ett intressant recept i en jultidning.
Ni som är vän med mig på facebook vet ju redan historien.
Så ni får väl gå direkt på Tomten eller nåt..
 
Men för att göra historien lång kort började det med att svärdottern ringde,
och undrade lite över att byta socker mot sirap.
Ni vet när man står med allt redo och så fattas något..
Så berättade jag glatt om mina bröd jag just gjort;
Att för en gångs skull hade jag allt hemma.. anis.. kummin...fänkol
..fast sen hade jag ingen mörk sirap så jag tog ljus..
..och ingen rapsolja -så jag tog olivolja..
..och inte rätt mjöl..
..och lite tystare; ingen julmust heller.. så då tog jag glögg..och sweppes..
(Hur fan kom du på det som kollegan sa..)
 
Vid det laget började jag gapskratta och sa; MEN jag hade iallafall
..KRYDDORNA!!
 
Och jäkligt fint blev brödet! Som ett bageribröd
Tilläggas bör att sedemera gjort ett par MED rätt recept också!
..och några med lite ändringar typ tranbär och lingon,
och grövre mjöl istället för Julkryddorna..
De med tranbär och lingon föll mig än mer i smaken!!
och grovsaltet behöll jag ovanpå tillsammans med lite mjöl.
 
Det är märkligt det där att Tomten måste lägga sig i ÖVERALLT!
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Han vet verkligen att hålla sig framme ;-)

2012-12-05 @ 21:45:53
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Ja men det är ju det som är så häftigt med att baka bröd, jag stoppar i det som jag har hemma =)
Jag använder mycket mycket sällan ett recept när jag bakar matbröd..sockerkaka däremot (ja typ)

Ser jättefina och goda ut!! Fick tomten smaka ??
kramen

2012-12-05 @ 21:58:52
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Maria

Oj så mycket gott du knåpat ihop, det finns väl inget godare än hembakat bröd. Trevliga dagar eller kvällar kanske, du har haft med nära å kära.
Kramizar

2012-12-06 @ 00:23:01
URL: http://torparmor.blogspot.com
Postat av: Diana

Det ser jättegott ut! Vilken tur att du i alla fall hade kryddorna hemma, hahaha!

2012-12-06 @ 08:23:12
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: soffie

mums va gott med hembakat..ser ut som fina tomten med gillar det...:)

2012-12-06 @ 18:54:48
URL: http://soffie69.blogg.se

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0