LilleJul

Är för oss nästan den "största", då är ALLA familjerna samlade.
Vi har stadigt blivit fler och fler, men denna gång gick det på ett ut..
En har till vår sorg fallit från, och lilla Alma har till vår glädje kommit till.
Fast nu kom jag på en sak; en fyrbent familjemedlem har ju tillkommit med
 
Självklart ska ju även de fyrbenta få känna på Julglädjen,
-fast denna gång såg de till att känna lite väl bra...
Ni kan väl sången;
 
 
 
Himla tur det fanns en i reserv till dagens Julbord!
Med tanke på VEM som haft mest magkurr av hundarna inatt,
var nog inte vår hund helt oskyldig..
(Fast det var lillhunden som fastnade med "skägget i brevlådan")
 
Attans hon som inte FÅR äta proteiner..
 
Flera av Godbitarna från dagens Julbord fanns med även igår,
alla drog sitt strå till stacken och lät sig väl smaka.
Knappt hade maten sllunkit ner förrän det bultade på fönstret.
Lika snabbt fick farmor en hand i sin...
-VEM kunde det vara?! INTE kunde det väl...?!
En något stillsammare Tomte än förra året gjorde entre,
tur var väl det för fröken Amenine var allt lite skeptisk;
-JAG känner INTE HAN!! Knorrade hon på mammans arm.
Men paketerna lockade allt lite ändå,
och en snabbis i knät blev det efter lock och pock!
Men ni ser skeptiska blicken va?!
Nu har vi vinkat av svärsonen, de andra åkte hem inatt.
Om en stund återkommer familjen i Hult,
och senare ikväll tar vi oss till andra familjen framme i"Byn",
Julefrid önskar jag er ALLA!!
Och om ni tycker jag varit dålig på att hoppa in på era bloggar,
tror jag ni fattar varför.. Har ju fullt upp in real LIFE om man säger SÅ!
Lovar att återkomma inom kort!
 
Ps imorgon är en annan dag...
då fortsätter firandet med bästaste vännerna från Bohuslän! Ds
.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ninni

OJ va ni firar =)
Tomte redan igår minsann extraknäckte han..hihi

God Jul vännen <3

2012-12-24 @ 12:17:02
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: ✫ Fru Eriksson

En riktigt **God Jul** önskar jag dig & de dina/Juuulkraaaaaaam ♥ ...

2012-12-24 @ 12:27:56
URL: http://frunsblogg.blogspot.se/
Postat av: Fenixmona

Härligt firande! Här fortsätter det också...Två "julaftnar" avverkade idag kommer den tredje och i morgon den fjärde...God fortsättning! Kramiz

2012-12-25 @ 07:18:50
URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Postat av: Diana

Ojoj, vilken storjul! Hoppas att igår blev lika bra som lillejul!

2012-12-25 @ 08:04:32
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Znogge

God fortsättning!

2012-12-25 @ 13:20:51
URL: http://znogge.wordpress.com/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0