Stugpyssel och grillkväll

Medans husbilen är ute med familjen "i Hult",
med andra ord lever sina egna goa dagar på Västkusten.
Fortsätter vi pyssla på hemmaplan.
Denna gången är det "lilla stugan" vid sjön som behöver make over.
Altantaket ska bytas och enligt mig måla boaseringen ljus..
Stugan mannen byggde 1992, med hjälp av min pappa, svärfar
en granne och två hjälpsamma små söner i 11-13 års åldern.
Ingen stor märkvärdig sak, ca 25 kvadratmeter plus altan räckte gott.
Ett litet sovrum finns också, som var svårt fånga på bild
 
Ni vet väl att Varje arbetare måste ha sin arbetsledare;
...någon som har full koll
Här har det varit många roliga fester under åren,
många härliga minnen från denna så lugna plats mitt i skogen.
Med utedass, husvagns-el och gasol och en sjö,
klarade vi oss bra, och senare ungdomarna.
Bara dottern som inte "använt den" på samma sätt,
Kan väl säga att "utedass" även om det är fräscht,
inte är hennes melodi
 
 Eftermiddagen bjöd på fikapaus med Adam, Alma och föräldrar.
(inga bilder) Som kom på besök mitt ute i urskogen.
Sedan blev det bråttom hem och svida om samt förbereda mat
Tur stugan ligger nära (bara 1 km drygt) genom vår skog.
 
Grillkväll med herr och fru Andersson!!
Ingmari och jag har haft en vinare stående ända sen vi fyllde 50,
äntligen blev det av att "ta korken ur"
 

Kommentarer
Postat av: Fröken Hulda

Jag skulle helt klart föredra hängmattan framför fysisk aktivitet :)

2012-07-25 @ 11:32:36
URL: http://frokenhuldastankar.blogspot.com/
Postat av: Znogge

Någon måste ju offra sig och ligga i hängmattan också. Det klarade du bra ;-)

2012-07-25 @ 18:29:17
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Susanne P

Precis SÅ ska en arbetsledare vara, jag vet! ;)
Vilken underbart ställe att umgås på.
Kram

2012-07-25 @ 21:53:17
URL: http://www.susannep.blogspot.com
Postat av: Camilla

Ryms jag också i hängmattan? ;)
Ser ut som att du också njuter av sommaren.
Bra. Vi fortsätter med det,va? :)
Kram!

2012-07-26 @ 07:58:14
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Å så fick de härliga vinglasen komma fram också ju, ser jag! :-D Tänkte jag skulle införskaffat såna, men än har det inte blivit av. Och inte har det druckits mycket vin i sommar heller, faktiskt, för det blev så galet mycket cider och annan sliskig "ungdomsdricka" kvar efter dotterns studentfest som vi har sagt att vi ska göra slut på i första hand. (Uäck!!!).

Idag har vår husbil kommit hem igen efter nästan en vecka. Har inte hunnit prata så mycket med svärföräldrarna än, men på det stora hela verkade de mycket positiva. Bortsett från att det var svårt att hitta parkeringsplats i centrala städer... Men det kan det ju vara med en vanlig personbil också nu mitt i semestern, så! <:-) De har kört runt en del, och varit i Rättvik som längst av.

Svar: Ahhh, ni kör på ungdomsstuket ;)
farmor

2012-07-26 @ 12:41:42
URL: http://annakk.blogg.se

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0