Festerna avlöser varann

katten borta
Det verkar inte bättre än att jag kommit in i ett feststimm,
Gårdagens roliga fest BLEV dessutom rent av lite "stimmig" ha, ha..
Sitta vid datorn är passande sysselsättning denna dag

Vår gård ligger som jag nog berättat innan lite för sig själv.
Men en kilometer bort ligger "lilla byn" med sex härliga familjer,
där VI samt ytterligare två närboende familjer
numera har fått förmånen att höra till!!

För mig var det Premiär att vara med på deras "tjejträff".
Visserligen hade jag hört ryktas om det av svärdottern Tessan,
men ändå överträffade det vida historien!!

Det kallas väl egentligen SYMÖTE... och lottskrapning..
symöte
Så det är väl bäst lägga upp den här bilden av Ellen..

OCH DÄR hade alla våra män läst färdigt dagens inlägg!!
.
.
.
.
.

Ni andra kan ju glutta lite försiktigt...
festligt 

Jösses, vad ROLIGT vi hade!
Jag är öm både här och där efter allt skrattande.
Hade ingen aaaaaning om att vi mogna unga tjejer kunde vara så rappa i munnen.
Några bilder bjuder jag på, dock inte "de med ljud och rörelse"
Alltså bara ett foto av klippet, går ej att spela upp
Som väl är..kanske..

Det både pratades, skrålades, sjöngs och "lektes"...

utan ljud

Bilder kan ibland säga mer än ord...
(eller inte)

Tyckte rent av lite synd om mannen Niclas (-och barnen,
som trot eller ej lyckades somna i stimmet.)

Efter barnen somnat några öl tror jag faktiskt Niclas,
 trivdes rätt gott i vårt sällskap.
Huset fullt av vackra högljudda damer är väl inte fy skam?!
 
Klockan hann bli mycket, och planer gjordes för nästa fest 
innan vi tackade kvällens goa värdinna Linda för en fantastisk kväll.
och flamsande stilla vandrade hemåt i natten..


hemåt 
Sanslöst att man kan bunta ihop nio (igår åtta) damer,
som egentligen är rätt olika.
och få till en så skojfrisk skara.

Ser med skräckblandad förtjusning fram emot nästa träff!!

Trackback
RSS 2.0