Bygemenskap

Min helg som inte började så bra, ordnade till sig nu mot slutet.
Även om jag inte ger mig iväg på några långsittningar,
kan jag åtminstone sitta lagom stunder igen!!

En precis lagom "resa" blev det den 1 km långa färden till

"Grannbyn"

Vår gård ligger i övrigt avskild så vi är glada få räkna in oss där.
(Våra marker sträcker sig faktiskt ner till sjön, fast lite längre bort.)
Och det är vid denna numera uppfräschade lilla badplats,
jag/vi badade varje sommar när jag var liten.
badplatsen
Så vi känner oss väldigt hemma här på denna plats.
Det gör dessutom åtta andra familjer som bor här.
och för några år sedan precis innan sonen med familj flyttade hit,
gick man ihop och gjorde en större makeover nere vid sjön.
gemenskap stora och små
Ikväll hade de lyckats med konstycket att få ihop ALLA familjer inklusive oss,
för att sätta häck mot vägen och snygga till i land och strandkant.
Underlättar mycket att det finns både grävskopor och traktorer tillgängliga.
arbete
Nu är det bara att hålla tummarna att allt tar sig och växer till sig!
glass är gott
Det bjöds på glass också!! Mums tyckte lillprinsessan!
och alla andra barn som flockade sig runt Ellen och glassen.



grillfest
Och efter allt arbete samlades vi uppe hos en av familjerna,
där vi grillade och åt och drack av våra medhavda picnickorgar
Kunde ju inte haft bättre tur med vädret!!
skål farmor!
Jodå, vi skålade allt lite också ;) Det ska börjas i tid!

i väntan

När skymningen föll var det dax för vår brasa!

nytänt
...skulle det ta sig....
Jovisst, efter några minuter brann det rejält.

valborgsmässoeld
Festen fortsatte ännu en stund innan det var dax för alla,
 att vandra hemåt i natten...

En MYCKET trevlig anordnad Byafest!

Trackback
RSS 2.0