Sovmorgon..

...och ändå inte. Vaknade lika tidigt som vanligt,
men med fördelen kunna "dra mig" som jag ville på förmiddagen.
 
Efter avklarat "tuffaste biten"boka in en ny spruta i eftermiddag,
(inget jag precis ser fram emot MEN den behövs)
Åkte jag bort till en glad Teijla och tog en promenad i skogen.
 
 
Lite avis hund därhemma fick sen också en välbehövlig skogsrunda,
och jag fick med andra ord TVÅ!!
 
 
 
Var tvungen följa anvisningen och ta mig till pass nr
 
 
och då föll minnena över mig...
Här på åkern lekte jag mycket som barn. Här hade jag mitt favorittillhåll,
medans mamma och pappa jobbade med höet eller säden.
På den stora stenen bodde mina bästa vänner Trollfamiljen.
Nästan så man kan tro Troja kände lukten av dem...
Som det endabarn jag var, fick man använda sin fantasi.
 
 
Det var även här jag som 1,5 åring blev stucken av 12 jordgetingar..
och överlevde.. uschanimig..
Som väl är har jag inga minnen från detta själv.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Tur du inte minns getingarna. 12 stycken inger verkligen respekt.

Så fina hundbilder!

2012-11-19 @ 14:09:11
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: soffie

men fy va biten du blev av de dumma getingarna tur du ej minns det, å så fina bilder du visar från din å hundarnas promenad, när ska du ta sprutan nästa gång? kramen å hoppas du ej har alltför ont.

2012-11-19 @ 19:44:05
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Gardenhouse

Vilken fin tid i livet du delar med dig av!
Jag är ju också enda barnet på gott och ont...
Julaftonsmorgon med djuren är ju alldeles underbar :) tänk att ni hann med att ta in granen efter...
Jag gör det dagen innan oftast.
Kul att höra om dina lekar vid slåttern. Tänk att de får så få uppleva idag. Trevligt att lära känna en bonnjänta ;)
Trevlig dag!
Kram Sussi

2012-11-20 @ 09:35:54
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Postat av: syren

Viken underbar natur du hade som barn.Skönt att du inte minns getingsticken.kram

2012-11-20 @ 15:47:16
URL: http://syren-syren.blogspot.com

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0