Halloweenfest

 
Att fira halloween är inget vi brukar göra, ingen tradition på något sätt.
Men tanken föddes väl lite när vi hade vår "trollskogsrunda".
Och pojkarna/familjerna var inte sena att hänga på, kul skulle det bli..
Kusligt och spännande på samma gång.
Tyvärr fick vi klara oss utan vår "sockerkaka" och hans familj,
men det går fler tåg -vi gillar ju fester av alla slag...
 
 
Förberedslserna var riktigt kul, en del köpt en del gjorde vi själva
 
 
Maten gjorde vi en del var, det blev många olika smårätter sk tapas..
Riktigt trevligt, det kommer vi definitivt göra fler gånger!
Mycket kunde förberedas redan under dagen,
och stektes/värmdes sen innan serveringen.
 
 
Fast liksom ingen ände på allt, man kom bara på mer och mer..
Himla tur det var kallt, så vi kunde använda "stora kylskåpet"!!!
 
 
 
Nu har ni sett både Troja och maten.. Hur såg då vi andra ut?!
Jodå, ..lika snygga som vanligt...eller inte..
 
 
Det fanns både olika häxor, drakula, riktiga fulingar med och utan horn..
 
 
fast de där maskerna behöll vi inte på särskilt länge....
 
Lillhäxan tog av sig sina horn snabbast av alla!
Farmor lyckades inte ens få med dem på bild utan fick låna av faster.
 
 
Maten uppskattade vi desto mer..
Oj vad det åts, det fanns så mycket att välja på..
Något som föll alla i smaken, vi är ett matglatt gäng!
Amenines favorit var "gubbaröra" inte helt tippat kanske..
Själv var jag väldigt förtjust i den gräddiga svampsoppan,
 krustaderna med laxröra, västerbottenostpajen och...
sist men inte minst de baconinlindade stekta sparrisarna!
 
 
Barna var nog piggare än vi vuxna som drabbades av paltkoma,
och hamnade i soffan med "Så mycket bättre"
 innan det var dax för efterätt; hemlagad OSTKAKA!
 
 
Klockan gick som vanligt snabbt, och det hann bli en ny dag och lite till,
innan den nyblivne körkortsinnehavaren skjutsade hem familjen.
 
Idag har jag varit med Tessan i stan och handlat vinterstövlar till barnen,
själv hittade jag en fräsig svart kjol!!
Ungdomarna skjutsas till tåget, och återvänder till Halmstad
och imorgon är det JOBB igen (50%)!!
 
Tjohooo!!!
Vilken BRA helg det blev!
Ni förstår att jag är bättre va?!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tina

Vad härligt och gott det ser ut. Det ser ut som en blivande trevlig ny tradition hos er :)

2012-10-28 @ 16:25:51
URL: http://tinezza.blogg.se
Postat av: AnnaKK

Sicket kalas ni ställde till med! KUL!!! :-D Jag har i och för sej inte heller fastnat för det där med att fira halloween - men får man bara mumsa på en massa god mat så ska jag nog inte vara så svårövertalad ifall nån i min närhet skulle vilja göra något liknande! :-)~

Jo, nog märks det att du är bättre! Hela det här inlägget sprudlade verkligen av energi!!! Härligt!!! Må det fortsätta på det här viset nu - det håller jag tummar och tår för! :-)

Svar: Kan knappast förklara känslan av att inte ha så ont.. Att kunna sitta igen (fortfarande med kudden) Kunna koppla bort och känna mig som "vanligt" sa till mannen att jag kände mig euforisk.. MEN drömmarna och vakenheten på natten hänger i biverkningen av sprutorna. MEN det kan jag ta!
farmor

2012-10-28 @ 16:29:08
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Ninni

Ser jättekul ut och OJ va mycket smaskig mat, sånt där gillar jag!!

Vi funderade på Hallowenfest nästa lördag, men jag känner att jag inte orkar med det just nu.

Kram

2012-10-28 @ 17:11:19
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Ann Catrine

OJ! Så mycket hemskt snyggt och så mycket gott!

2012-10-28 @ 18:40:34
URL: http://mormormu.blogg.se
Postat av: soffie

tjohooo vilken bra helg å mums va mycket gott ni åt,kul med lite knytis det har vi alltid på våra fester:) å himla kul med utklädning om man ville, kramen

2012-10-28 @ 21:21:31
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Afrodite

Huvva! Vilket läskigt inlägg! :) Till och med hunden är ju läskig! ;)
Underbart både ser det ut och låter!
Kram på dig!

2012-10-29 @ 11:30:35
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Marie

Vilken härlig helg i haft!!!!!

Här regnar det nu så snön som kom ärnogsnart borta .....
Onödigt att jag skottade..

Hoppas det i nte fryser på igen för oj så halt det blir!
Kram

2012-10-29 @ 20:52:33
URL: http://minatankarochord.wordpress.com

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0