Ett stort släktkalas...

Nu var man hemma igen, med har fortfarande skratten ringande i öronen.
En helg med så mycket glädje och gemenskap,
även för oss "utbölingar" som inte tillhör släkten på  riktigt.
 
Kommer att få dela upp denna helg på flera inlägg,
annars blir det meterlångt.
 
Vi börjar med själva resan, vart och varför....
 
Min bästa kompis Susanne,
-henne jag brukar kalla för "systera mi" har en underbar släkt.
Med jämna mellanrum har vi träffats på lite olika sätt.
Någonstans förra året föddes tanken på att dra oss ner till Skåneland,
där förövrigt större delen av deras släkt bor.
Men vart skulle vi?! Ganska snart föll valet på kusinen Cissi,
(ska jag vara ärlig tror jag inte stackarn var med och bestämde själv..) 
 
 
 
Hon med det KLART största huset, där skulle vi få plats allihopa utan problem..
 det kan man väl lätt säga...
Börjar med att tacka än en gång för gästfriheten!
 
 
Tillbaks till starten..
Så, Susanne tog tåget från Uddevalla,
hennes moster och två kusiner plus ett kusinbarn bil från Hästveda.
 
Jag packade med mig min ena svärdotter tillika helgens "chaufför
och en överraskning". (Som barn bodde Tessan precis bredvid campingen,
där Cissi och hennes föräldrar campade när de besökte Greta.)
Gissa om den överraskningen gick hem!!
-och överraskningen själv tror jag var minst lika belåten,
över denna fantastiska helg,och glada sällskap.
 
 
Susannes äldsta dotter och mamma/mormor Greta fick också plats i husebilen..
 
Vad Greta packade med sig vet vi ju alla...
 
Resten bodde i närheten och behövde inte lika stor packning.
 
 
Fortsättning följer....

Kommentarer
Postat av: Decdia

Wow vilken helg! Och det där vinbordet hade jag gärna gått loss på... haha! Hoppas du hade det underbart!

Svar: Kanonhelg! Men ska jag vara ärlig var det MYCKET kvar i boxarna även idag ;)
farmor

2013-04-14 @ 20:30:40
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Men vilka mesar ni är! ;) Då blir det mycket mat med vin i sig va? Haha!

Svar: I maten körde vi med starkare grejer; whisky... :P
..kanske skulle stått att i en del boxar var det mycket kvar, det fanns nog någon som avverkades helt.
farmor

2013-04-14 @ 20:39:59
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Tina

ser hur trevligt ut som helst. Så roligt med såna här resor :)

2013-04-15 @ 08:27:23
URL: http://tinezza.blogg.se
Postat av: Gardenhouse

Men jösses sicken hel helg! Och ändå har vi bara fått tagit del av början...väntar spänt på fortsättningen :)
Ett sånt enormt härligt hus ni gästspelade i.
Ha en fin start på veckan,
Sussi

2013-04-15 @ 10:51:31
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0