Helgen har just inletts

Någon större sovmorgon var det väl inte tal om, men jag klagar inte.
Inte en gång vi blir störda på natten av vår krullis.
Hela denna veckan har han varit med mannen på jobbet halvdagar,
 så han kände sig rätt "hemma med" lugna förmiddagar,
och att jag satte mig vid datorn en stund.
En varm skön värmedyna uppskattas på fötterna mina!
 
Vi har ju alltid haft hund, men maken till lättlärd liten en
vet jag inte om vi haft. Både rumsrenhet och annat.
Han älskar sin bilbur, i den kommer han till ro oavsett var vi är.
Tyst och lugn i bilen, inga problem att lämna en stund.
Även om burdörren är öppen väljer han gå in i den och sova.
 
Folk som kommer och går in på kontoret har blivit helt naturligt.
Ibland hälsar de lite pratar och kelar -ibland inte, precis som det ska vara.
När husse lämnar för en stund kan han låta lite tyst,
men då finns det goa tjejer mitt emot som gärna lugnar lite med sin röst.
Vågade aldrig tro att det skulle funka SÅ bra.
 
Sen jätteglad när jag kommer och hämtar.
Små korta promenader i koppel, lek och bus i trädgården gillas,
liksom leksaker som går att rullas och bitas i.
Har en riktigt intensiv busperiod på kvällen precis som småbarn.
Testar, biter på mycket pockar på uppmärksamhet.
Här gäller det vara tydlig med fast men ändå varsam hand,
visa var som är rätt och fel.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ✫ Fru Eriksson

Så söt er lille "Krullis" är - Nospuss &...
Ja det gäller vara tydlig med fast men ändå varsam hand,visa var som är rätt & fel hihi den lille busen/Ha en trevlig & mysig helg kramar Annmi

2013-08-30 @ 10:33:33
URL: http://frunsblogg.blogspot.se/
Postat av: "LillaSyster"

Vilket praktexemplar ni fått!! =) Eller så är det bara så för att han får all den uppmärksamhet han behöver, massor av kärlek och bus varvat med fostran. Söt som socker är han. Trevlig helg! =) Kram

2013-08-30 @ 12:56:50
URL: http://mittskogsliden.blogg.se/
Postat av: moi

Han är bara så himla söt er lille krulltott!
Hoppas hans fina anlag och uppförande fortsätter!
Trevlig fredag!

2013-08-30 @ 18:17:28
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Fenixmona

Vilken fantastisk liten vän ni fått! Så roligt att det funkar så bra, så snabbt!
Bäveån kommer att bli bra, de räknar med ca två veckor till sen ska det vara klart, då blir det nya bilder...Kramiz

2013-08-31 @ 08:18:28
URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Postat av: Znogge

Vilken härlig valp ni har fått :-) Skönt att slippa bli väckta på natten för det blev vi. Länge men så har Miss E också problem med läckage... Super, dupersöt är han verkligen :-)

2013-08-31 @ 10:09:59
URL: http://znogge.wordpress.com/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0