Smarriga "smörrebröd"

Danska Smørrebrød blev vi bjudna på igårkväll,
när vi var hemma hos "fritidsgrannen" Gitte.
Som den Danska expert hon är, var det ju helt perfekt!
Den ena godare än den andra.... vi åt alldeles för många..
Min favorit?! Hmmm, det blir svårt..
Valet ligger nog mellan brödet med panerad fisk, räkor, citron och "remolade"
eller den med Dansk leverpastej, saltkött, pepparrotsgrädde
tomat, rödlök och skygele.
 
Till efterrätt en underbar "lavekake" som smälte i munnen
till detta en hel gott att skölja ner det med..
 
En lagom promenad "hem" på  stigar och under snötäckta granar,
-självklart genade vi genom skogen.
Hade varit en syn att möta oss  fyra fnittrande damer.
Själv får jag ju erkänna att jag fick skjuts sista kilometern,
bor ju längst bort om man säger så.
 
 
Idag har jag varit med Tessan och barnbarnen i stan.
En viss liten 6 åriga pojke sliter ut byxorna bokstavligen talat..
och än håller vintern kvar sitt grepp.
Några nya turkosa saker hittade med mig hem...
och nya cafe´gardinen och ljusslingan har kommit upp.
4 muggar, en pepparkvarn, och ett tårtfat på fot
 
 
 
Får väl se till att baka något gott att servera på detta fina fat.
 
 

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Åh, det såg verkligen GOTT ut!!! :-)~ Här har vi frossat i lammkotletter ikväll, och provsmakat ett Amarone-vin som jag fick i present igår. Mycket gott det också! :-)

En av baksidorna med kursen jag har börjat läsa är att man blir så galet intresserad av gamla saker - och av nya också i och för sej! Så nu är jag och ränner på loppisar och second hand så ofta jag kan - och glor mer på baksidan/under föremålen än på framsidan! Och när man får fatt i nåt man känner igen från kurslitteraturen och dylikt, så är det fasligt svårt att stå emot att köpa - för i regel kostar det ju nästan ingenting på såna ställen. :-D Idag har jag släpat hem fat och vaser och blomkrukor och tyg och jag vet inte allt... Phu!

2013-02-09 @ 20:11:30
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Inga M

Oj, så fina matbilder! Det var verkligen frestande.

2013-02-09 @ 23:45:19
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Ninni

Mää vilket mysko kommentar jag fick..vaffö då då, det är ju det som står i din kommentarsruta??

Mmmm va gott det ser ut jag som är lite hungrig.
Kul med tjejkvällar.

Va fint det är i din hall, skitsnyggt.

Ha en go söndag, kramen

Svar: kan bli så om man råkar trycka till på skicka för tidigt.. du är inte den ende.. ;)
farmor

2013-02-10 @ 12:30:03
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Znogge

Min favorit är helt klart "pillede rejer"! Mmmm så gott!

2013-02-10 @ 12:53:04
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: ✫ Fru Eriksson

Så gottit med bla Smørrebrød :)
/Ha en skön Söndag Kram!

2013-02-10 @ 13:18:21
URL: http://frunsblogg.blogspot.se/
Postat av: Diana

Oh vilka snygga grejer!
Ibland har vi smörrebröd med när vi har folk över på fika, smidigt men ser ändå fint ut när man lägger upp det.

2013-02-10 @ 15:18:47
URL: http://www.decdia.blogg.se

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0