Trägen vinner..

..stämmer INTE alltid, men kanske ändå på ett märkligt sätt.
Efter dagens läkarbesök stod det ganska klart;
 
 Bara att erkänna; jag har blivit laktosintollerant!
 
Har som sagt "jobbat för" att INTE ge mig under mer än 10 år,
-har klarat laktos i mat t.ex, och som fil eller cremfraich.
Men nu sista månaden har jag dessutom mer och mer,
känt ett samband mellan laktosintag och min coccyxsmärta...?!
Att magen sväller upp och tarmarna blir oroliga det har jag känt,
men har inte fått ihop det med min svanskota.
 
Därför känns det bra att nu fått en trolig förklaring;
Jag har alltså ett "ruckbart bäcken" (det har jag vetat om),
 men inte insett att det vid magens uppsvällande flyttar på sig,
och då även coccyx som ju dessutom är felvinklad.
Detta bidrar då till denna hemska värk jag dragits med i snart ett år.
 
KAN det nu vara så "enkelt" vore jag innerligt tacksam.
 
Det var även vanligt att intolleransen aktualiseras i klimakteriet,
då vår förmåga att spjälka enzymet minskar.
 
Så nu tar jag nya tag!
Hädanefter blir det till att leta produkter på en ny hylla i affären.
Inga större problem.. mest en vanesak
-och på jobbet är det fler än jag som lider av detta. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Är förklaringen så pass enkel är det nog bara att tacka och ta emot!

2013-01-31 @ 22:17:57
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: cecce

Men så bra om du har fått en förklaring till det onda, även om det innebär en del förändringar så klart. Håller tummarna att det löser sig på bästa sätt!!

Kram cecce

2013-01-31 @ 22:32:29
URL: http://www.ceccesblogg.blogg.se
Postat av: Ninni

Där ser man, ja idag är det lätt åtgärdat. Jag funderar mer och mer på det själv faktiskt.
Jag dricker oftast laktosfritt. Men jag har inte bytt ut allt.
Jag blir nästan varje kväll uppkörd och öm i magen.
Jag har ju IBS också så det är svårt att veta vad som är vad.
Man kanske skulle köpa ett självtest på Apoteket.
ha en skön helg, kram kram

2013-02-01 @ 10:06:19
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Susan

Ja ska man nu nödvändigtvis vara intolerant mot nåt så är ju lactos det enklaste. Jag tror att allt finns i lactoshyllan nu för tiden!
Så finns det ju tabletter att ta vid behov av att äta vanliga produkter också som funkar utmärkt har jag hört.
Men visst…ett nytänk är ju trots allt nödvändigt.

Kraaaaam

2013-02-01 @ 20:01:46
URL: http://blomtoken.blogg.se
Postat av: cecce

SV: Är inte helt säker men jag kan ha köpt osthyveln (kul att du la märke till den:-)) på Lagerhaus. Men det var ett tag sedan....Hoppas du hittar den. Jag ska hålla ögonen öppna, om jag hittar en likadan köper jag den och skickar till dig:-))

Kram Cecce

Svar: Sån är jag.. en periodare vad gäller färg.. ;)
farmor

2013-02-02 @ 15:34:57
URL: http://www.ceccesblogg.blogg.se

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0