Hemmadagar

Är kanske lite tjatig, men VILKEN SOMMAR vi har!!!
ÄNTLIGEN en sommar som tror jag vi flesta är nöjda med.
Lite så där Svenskt lagom dessutom.
 

Markgrannarna har gjort en fin båtvik precis bredvid vår lilla sjöstuga,
riktigt fint!! Tyvärr ingen sandbotten...
På tal om vår lilla sjö stuga har det varit "påhälsning",
första gången någonsin faktiskt.
Märklig stöld egentligen för det de tagit är en solpanel,
som slitits loss från väggen, ett nytt batteri
OCH hör och häpna en större grytliknande grillinsats med galler...
 
Känns inte som några riktiga tjuvar eller vad man ska säga.
Tack och lov hade de inte ens varit inne på altanen, bara utanför.
 

Har fortsatt vara lite "huslig" gjort två omgångar av rabarberchutney.
Har ni aldrig gjort/smakat detta är det fantastiskt gott.
Till allt som det är till grillat, som sås utblandat med cremefraich
eller på kex med lite ädelost......
 
Rabarberchutney
500g rabarber i små skivor
1-2 hackade rödlökar
1,5 msk ättika (24%)
0,75 dl vatten
 
Koka i tio minuter
 
3-4 dl socker (enl recept 5...)
1,5 msk curry
2 tsk salt
ca 3-4 cm färsk ingefära (el 1 msk mald)
1/2 fint hackad röd pepparfrukt
8 hackade torkade aprikoser
 
Koka ytterligare 30-35 min (koka sakta och rör emellanåt)
 
Häll varm på väl rengjorda burkar
(För mig blev det fyra små burkar.)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Fantastidk sommar! Underbart! Rabarberchutneyn låter god! Har gjort äppelchutney en gång bara.

2013-07-21 @ 14:07:47
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: ✫ Fru Eriksson

Härliga sommar & så vackert vid Båtviken//Kram Annmi

2013-07-21 @ 19:51:45
URL: http://frunsblogg.blogspot.se/
Postat av: "LillaSyster"

Det receptet får jag nog testa, tror nog att jag har rabarber så att det räcker till en omgång! Tråkigt med påhälsningen, men ändå skönt att de inte förstört en massa. Fint i båtviken....

Mmmm det är en underbar sommar i år, bara att vara ute och njuta - ladda upp batterierna till max. Ha det gott! Kram

2013-07-22 @ 14:01:51
URL: http://mittskogsliden.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0