Kväll med goa vänner

Efter ha skjutsat kusinen till tåget igår eftermiddag,
begav vi oss till våra goa vänner med sommar"sjönära läge".
 

På slingrande vägar, med träd som smeker längst bilens sidor
når man denna plats. Här vandrar kossorna på vägen.
Närmare naturen kan man inte komma.
Många är stoppen för att öppna och stänga grindar.
Men det görs alltid med ett leénde,
för man vet vad som väntar.
 
 
Det är liksom inte riktig sommar om man inte varit där!
Under många år var det sommarens givna samlingsplats,
Här njöt ungarna av lek, bad och fiske,
vi vuxna av lugnet, ron, skratten och gemenskapen.
Nu har alla våra barn växt upp,
men lika kärleksfull är platsen när man återvänder.
För dottern var det ett kärt återseende.
 
 Njuta av grillat och ett glas vin som så många gånger förr..
Det kallas sommarlycka!
 
 
 
 
Den finaste stunden på dagen när solen går ner i horisonten.
Ger sitt gyllene sken över oss som är där..
 
 
Ytterligare en kväll vi tar med oss i vårt hjärta,
när semestern är slut och hösten smyger sig på..
 
Men som sagt; idag väntar något annat, ett "nyare möte"...
Det håller jag fortfarande på -typ tills imorgon...

Kommentarer
Postat av: "LillaSyster"

Förstår att ni trivs! Så härligt somrigt - kan ju inte bli bättre. Visst är det mysigt att se kossorna strosa där i kanten när man passerar med bilen. Jag säger som du det är med ett leende man öppnar och stänger dessa grindar till en levande landsbygd. Här är kvavt idag, så jag håller mig inne och bakar bagels, snart är jag vid momentet kokning.... det tar sin tid men vad gott! Kram

2013-07-24 @ 17:07:26
URL: http://mittskogsliden.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0