Ord att tänka på!

Dessutom är jag barnsligt förtjust i min nya vägghängda vas,
och de underbara rosa Ranunklerna!
Med anledning av mitt förra inlägg blev det lite smått komiskt idag..
VAD tror ni min/vår föreläsning handlade om?!
 
"Det pedagogiska ledarskapet"
 
Jo, just det; varför vi blivit mer och mer "jagfixerade"..
Att vi förr var sk "pliktbarn"-styrdes av "plikt"
gentemot föräldrar, lärare och andra auktariteter.
och idag har vi "lustbarn" de styrs av sina egna lustar..
De får svårare att hitta sin plats i gruppen.. se bortom individualismen..
Nu syftade i och för sig INTE jag på barn utan vuxna..
MEN en väldigt fängslande och intressant föreläsare jag varmt rekomenderar.
 
John Steinberg för er som jobbar inom skola/förskola/fritids
-ett namn att lägga på minnet!
 
  
 
Flera böcker har han skrivit också!
 
Kram från en trötter farmor som varit på kurs två dagar i rad
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Ja, nog hör vi till en pliktfostrad generation medan dagens barn och ungdomar oftast är lustfostrade. På gott och på ont skulle jag vilja säga...

Svar: visst är det så.. lagom är som vanligt bäst!
farmor

2013-03-07 @ 21:56:00
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Maria

Skall man vara på kurs i två dagar då gäller de att det finns mycket intressant att lyssna på å lära av. Uppfostran kan väl diskuteras hur mycket som helst.
Önskar dig en skön helg/kramen

2013-03-08 @ 00:21:37
URL: http://torparmor.blogspot.com
Postat av: ✫ Fru Eriksson

Waooo...Underbart vackert ♥...
/Kram

2013-03-09 @ 16:24:59
URL: http://frunsblogg.blogspot.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0