Hemma igen..

En helg går fort, och särskilt när man har så kul!
Pojkarna har haft fullt upp, mycket att titta på och uppleva.
Det fantastiska värdparet Susanne och Roland
 plus "kaptenen" Pelle (Adams favorit), såg som vanligt till att ALLA trivdes!
 
Roland tog en tur med bara kusinerna bus så de fick testa styra själva..
De tog tid på sig ha, ha ingen ville iland.
 
 
För mig har det känts alldeles fantastiskt få visa detta för mina barn,
och deras familjer. Bara så himla trist att tre fjärdedelar av ena familjen,
fick stanna hemma.... Men glad att vi fick äran ha med oss Moltas!
Han som sett fram emot detta länge, länge.
En SÅ snäll och duktig kille är inga problem ha hand om!
 
 
Denna underbara plats på vår jord!
Susanne som bodde granne med oss när barnen växte upp,
betyder något alldeles speciellt inte bara för mig,
utan HELA min familj!
Även om det skiljer 28 mil emellan oss numera,
är vi lika nära varann som alltid.
 
 
 
 
Vi vuxna, har ätit och druckit gott, umgåtts och fått en massa havsluft,
och långa promenader. Mycket skratt och gemenskap.
 
 
Självklart bar det av ut på sjön med fiskebåten också.
En spännande fisketur för både stora och små, många kräftor blev det.
Små marulkar, sjöstjärnor, torsk hittades också.
 
 
Farmor själv valde alldeles frivilligt att stanna på land med lilla Alma
Så de andra kunde njuta fullt ut! Kan lätt bli drygt för de minsta.
 
 
Tro det eller ej EGNA namnskyltar på kräftburslinan hittades också.
knappt att killarna trodde det var sant..
- MEN.. det är ju VÅRA namn.. hur kunde det gå till????
 
 
Lillgull,  hade många att busa med och famnar att landa i.
 
 Njöt gjorde vi alla, både tvåbenta och fyrbenta i det underbara vädret!
 
Ett stort område att kunna röra sig fritt på för barn och för hunden Troja.
-och med sorg i hjärtat konstaterar vi att det kan vara hennes sista resa.
Värdena har försämrats mycket och njurarnas funktion snart slut.
Så snart vi märker försämring kommer vi ta det tuffa beslutet,
att låta henne somna in. Hon ska inte behöva lida, det är ett ansvar
varje djurägare tar på sig den dag de skaffar djur!
 
  
 
och nog blev det lite morsdags presenter också..
TACK alla mina älskade barn!
 
Får se om jag lyckas klara av vårda vindruvsstocken!
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Visst är det trevligt att få dela med sig av sina favoritplatser och guldkorn till den yngre generationen. Nästa gång får nu se till att alla är friska! Punkt slut ,-)

Kram

2013-05-27 @ 16:44:53
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Åh vilken underbar helg du ser ut att ha haft!
Kul med båt också, det har jag typ aldrig åk. Liten båt då alltså, de stora åker man ju då och då. :)

2013-05-28 @ 07:53:22
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: moi

Det allra värsta med att ha husdjur är den stunden/beslutet du snart står inför.
Det gäller att inte vara egoistisk utan tänka på djurets bästa. Förstår hur det känns...
Miljön som ni kan erbjuda era nära och kära är fantastisk! Och vilka minnen det kommer att bli för de som är små nu!

2013-05-28 @ 07:54:09
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: camilla

Wow..vilken helg du har haft.
Underbart.
Själv har jag jobbat i helgen...
Kram!

2013-05-28 @ 07:56:03
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Ninni

Åhh vilka härliga bilder ser njutbart ut =)

Hahaha nää vi solar INTE bara...vi är lyckligt lottade och har bra skinn.
Och vi var ju på Teneriffa så det är lätt att få tillbaka färgen =)

Ha en toppendag, kram kram <3

2013-05-28 @ 08:15:50
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: AnnaKK

Vilken plats - och vilken vänskap!! :-) Och toppen att Moltas kunde vara med iallafall!! Det behövs då sannerligen inga lekland eller nöjesparker när man kan erbjuda barn såna här upplevelser istället där det som händer är på riktigt!!! :-D

Tråkigt att höra att Troja inte är kurant. Alltid lika jobbigt när djuren blir gamla och/eller sjuka, och givetvis ska de inte behöva lida. Men hu så svårt det är iallafall att avgöra när det är dags...

Kramar!!!

2013-05-28 @ 09:05:35
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Vilken underbar helg, och vilket underbart ställe!
:-)

2013-05-28 @ 10:06:53
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Åååh vad mysigt och trevligt ni verkar ha haft!!! :) Havsluft är medicin för själen!
Svar: Tack! Att jag fick få ta del av Trojas historia. Jag visste inte att det var så illa och vad som hade hänt. Du är klok och tänker precis rätt fast det är inte lätt att ta beslutet men är så viktigt att tänka på djuret och som du skrev så är vi ansvariga att göra det som är skonsammaste och det rätta för djuret.
Min ledarhund Fanja fick problem med höfterna som är vanligt hos schäfern. Hon blev 13 år så jag hann ha henne länge men så hemskt och jobbigt när den dagen är inne. Den dagen jag var hos vetrinären den dagen senare på eftermiddagen fick Fanja somna in. Fanja var så mycket mer än en ledarhund för mig. Fanja var allt!!! Jag saknar henne mycket! Fanja finns och kommer alltid finnas i mitt hjärta. Många kramar Carina

2013-05-28 @ 13:12:30
URL: http://carinasnilssons.blogg.se

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0