Sorgliga avsked..

kommer med jämna mellanrum, igår var det dags för ett sådant.
Min barndomsväns pappa som vi tog ett sista farväl av.
Familjen som kändes nästan som min egen under min uppväxt.
Våra familjer kom att bli nära vänner genom åren,
och många minnen kommer tillbaka en sådan här dag.
 
Det minnet som sitter främst är den gång B sa till oss båda virrpannor;
-Ni är ju så dumma så gå och bada med er!
"Lydiga" som vi var tog vi honom på orden....
Tilläggas bör att månaden var Mars och is låg kvar i kanterna..
När våra föräldrar tittade ut genom deras köksfönster,
vilka tror ni de såg badandes i sjön?!
 
Det blev både varm choklad mjölk, filtar och "grislampa"
(vet ni vad det är) -för att tina upp de båda knasbollarna.
Men tror mina föräldrar var klart mer chockade än kompisens.
 
Som alla barn var vi nog lite avundsjuka på varann,
och båda ville vi helst vara hemma hos den andre;
 
 
För min del;
Lena fick hemsydda kläder!!
Hemma hos henne var vi barn delaktiga i göromålen,
vi fick gå ut och räkna får, ge dem mat, köra ved, vända hö..
Man kände sig stor, och trodd på -det här fixar ni!
Hennes pappa var lite "wild and crazy" emellanåt t.ex
kunde han plötsligt dra ut oss på en heldag i skogen,
laga mat över öppen eld och sova i vindskydd.
-och han svor, jösses vad han kunde svära, fniss
Hon var mellanbarn, med en söt lillasyster
och en tonårs retsam storasyster.
 
För hennes del;
Jag fick köpekläder!!
Hos mig behövde vi inte hjälpa till (vilket hon uppskattade)
Jag var endabarn, inga syskon som störde la sig i..
Vi kunde leka och göra precis som vi ville.
Allt var nog ganska "normalt" inga större utsvävningar
-och definitivt inga svordomar!
Plus att det ALLTID fanns godis i vår garderob..
Hos Lena fanns det möjligen några BBT
-bättre begagnade tuggummin..
 
Ni ser, jag kunde sväva ut hur mycket som helst,
men andemeningen är vad barndomen sätter spår i ens hjärta,
FÖR EVIGT!
 
Minnen kan ingen ta ifrån oss,
och en stämningsfull vacker begravning var det,
Genomtänkt hela vägen i val av texter och musik 
Inget kunde passat bättre som utgångsmusik än denna låt!!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Aurora

Visst var det så att man fick ett gott förhållande till bästisens föräldrar.
Min bästis pappa är ensam kvar av hela familjen. Bästisen + hennes bror har gått bort unga och mamman till dem dog också ganska ung. Kram

2013-09-28 @ 15:24:16
URL: http://aurorasliv.blogspot.com/
Postat av: "LillaSyster"

Alltid jobbigt att ta avsked från de som har betytt mycket och som stått oss nära. Men vilken tur att du har så många härliga minnen - de är för alltid. Kram

2013-09-28 @ 17:06:00
URL: http://mittskogsliden.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Så många fina minnen och en vacker minnesstund.
Kram!

2013-09-29 @ 12:18:25
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Tina

Alltid lika sorgligt att mist någon som man tycker om. Så fint skrivet och berättat av dig. Kram kram kram

2013-09-29 @ 19:38:34
URL: http://tinezza.blogg.se

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0