Unga för en kväll..

Denna dag har jag sett fram emot länge,
Återssenden, musik från glada 70 talet
Är vad som väntar oss ikväll...
Välkomna till nostalgidisco!
Löd rubriken på inbjudan..
Då på den tiden då det begav sig på 70-talet var det ett välkänt begrepp.


En återträff har det varit, men åren går

Moltas såg lite tvivlande ut när jag berättade; ska DU på disco?!

Nu började dagen väl dramatiskt,
Med ett ordentligt fall när en fönsterbräda gav vika..
( ni vet det är ju snart Påsk måste ju träna lite.. ).. Eller nåt..
Under några sekunder innan jag kände efter att alla delar av farmor satt fast
Trodde jag kvällen var körd...
Men frånsett några blessyrer..
Hmm, okej, Ganska rejäla blånader
Verkar kroppen vara i brukbart skick.

Nu hade jag ju inte tänkt ta ut danssvängarna,
har ju redan en justerad kropp,
Så i vissa lägen kan det ju vara rätt kul att leka panelhöna -med så mycket folk man inte träffat på år och dag!
Ska nog kunna sysselsätta mig

Och naturligtvis ska det hinnas med lite förfest också!
Så nu hinner jag inte ligga här,
(Japp ligger och skrivet)
Trevlig lördag önskar jag er!


Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilket trevligt initiativ! Hoppas att det blev klackarna i taket ;-)

2014-04-13 @ 16:13:04
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: "LillaSyster"

Oj, oj! Kan tänka att det blev party igår och idag känns kroppen som en pigg 80-åring utan rullator?? Hoppas att du hade underbart trevligt och kunde släppa loss discostegen trots fönsterbrädan igår fm. Kram

Svar: Det märkliga är att jag känner mig förr piggare..
farmor

2014-04-13 @ 17:55:46
URL: http://mittskogsliden.blogg.se/
Postat av: Lolla

Men herregud så det kunde ha slutat pang tjong ner i golvet blev det förstår jag fytusan vad mörbultad du måsta bli, hoppas kvällen med trevligheter gick bra ändå!!!!!
Härligt med husbil. Själv har jag bokat en vecka i Turkiet med mamma och syster...tjoooohooooo toppen
Kram på dig och tare lugnt nu
Lolla

2014-04-13 @ 19:41:16
URL: http://www.lollashus.blogg.se
Postat av: Moi

Oh, jag tycker det låter så himla häftigt med disco.
Trodde nog aldrig att man skulle få uppleva det nånsin igen.
Hoppas verkligen att du skakade loss ordentligt!
Kram

2014-04-13 @ 19:43:20
URL: http://www.moiochjag.blogg.se

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0