Men bloggen då..?!

Kan väl säga såhär, 
Det känns som även den tagit semester!
Men en sak måste jag delge,
spara som ett härligt sommarminne.
att plocka fram när mörkret kommer.

 
 
Jag kanske redan berättat om det märkliga sammanträffandet i ett möte,
mellan mig och en härlig kvinna vid namn Kerstin.
 
När vi skulle köpa Bailey fick vi reda på att Baileys mamma från början bott hos Kerstin utanför Köping som födde upp Lagotto. Tyvärr hade akut sjukdom gjort att hon måste lämna bort sin Alice, och hon hamnade hos Madeleine.
Som väl var kryade Kerstin på sig,
och efter valparna var födda kunde hon ge sitt stöd och support.
Vilket även vi valpköpare fått del av.
 
Kerstin tyckte det var lite extra kul att vi kom från Småland,
för där hade även hon sina rötter! 
Vi blev flitiga skribenter till varann. 
Efter ett tag undrade hon om
möjligen jag kände till den lilla by hon kom ifrån. 
Lite tveksamt sa jag att Joo, en by med det namnet fanns allt i vår närhet,
Till och med i samma församling.
Men i Småland finns många platser med samma namn.
Till bådas vår förvåning var det den!!
Vi insåg att världen var allt liten.
Hon berättade om en man som hjälpt henne söka platsen
farföräldrarna bott på,
om jag möjligen visste vem han var?!
Förutom att han varit min lärare, kantor i församlingen
var han och hans fru värdpar när vi gifte oss...
 
Så gick det ett tag, vi var vänner på Facebook,
och en dag lade jag upp en bild på ena barnbarnet
och en bekant skrev som kommentar ;
-Jösses, det där var ju en riktig "Ingrid i Hökalunden kopia"!
Direkt såg jag Kerstin börja skriva;
-varför skrev hon så?!
Jo, det heter så där jag bor....
-Du skojar?! I mina släktpappet står föräldrarna till min farmor
som hemmansägare på Hökalunden på 1800 talet hur många hus finns det där?!
-Bara vårt.....
 
Det visar sig att det äldre huset som fortfarande finns kvar
varit hennes förfäders en gång. Kanske tom de som byggt det?! 
Min farfar och hans bror köpte det sedan 1915, dock inte av dem.
Efter lusläst respektive släktpappet,
hittade vi tom en gemensam släkting.
 
Ibland undrar man, vi som direkt fann varann.
Såg/kände vi banden innan vi visste om dem?!
Att vi är mycket lika i sätt råder det inget tvivel om.
Även utseendemässigt kan jag ana en likhet


Igår kändes historiens vingslag,
Kerstin tillsammans med sin Kalle fick se den plats hon bara hört talas om.
 
 
Fler sammanträffanden finns i vår historia.. 
Men de får vi ta en annan gång!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Fantastiskt, för att inte säga nästan otroligt alltsammans! <3

2014-07-22 @ 13:48:27
Postat av: Aurora

Vilket sammanträffande. Och vad kul att hon kunde få se huset som hennes förfäder bott i. :)

2014-07-22 @ 15:14:18
URL: http://aurorasliv.blogspot.se/
Postat av: "LillaSyster"

Ibland är världen liten.....
Och visst är ni lika - råder inget tvivel om det.
Ha en fortsatt skön juli! Kram

2014-07-22 @ 20:27:22
URL: http://mittskogsliden.blogg.se/
Postat av: Znogge

Men vilket sammanträffande! Verkligheten överträffar verkligen dikten. Så roligt att ni hittat varandra :-)

2014-07-22 @ 20:57:30
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Men jösses vad läskigt! (läskigt på ett roligt sätt) Världen är bra liten ibland.

2014-07-22 @ 21:36:59
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: marie

Fantastisk historia. Så kul att ni hittade varandra. Ibland är allt liksom bara meningen.

Sv: Vi bor nära sjön. Nedanför oss en damm där vi ofta badar. Dybotten så vi grannar i byn har hjälpts åt att bygga en brygga där så vi kan bada. Vattnet är ljuvligt. Lite längre bort har vi en stor fin sjö. Vi bor vackert men det ser ni oxå ut att göra.
Kram

2014-07-22 @ 22:44:00
URL: http://minatankarochord.wordpress.com
Postat av: Soffie

Men å va roligt, vilka fina bilder du visar, kram i sommarvärmen

2014-07-24 @ 22:22:05
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Susan

Så fantastiskt!!
Jag som delvis är uppvuxen i och har släktingar i Skruv blir helt chockad när någon vet vart d e t ligger :-)

2014-07-27 @ 08:40:52
URL: http://blomtoken.blogg.se
Postat av: ✫ Fru Eriksson

Underbart ....
Fina foton du visar mé/Kram

2014-07-27 @ 17:40:34
URL: http://frunsblogg.blogspot.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0