Ortopedbesök

Nu har jag avklarat mitt ortopedbesök,
Vet inte vad jag ska säga...
Förra gången hade jag en kanonortoped,
denna gången fick jag inte samma känsla tyvärr.
Men remiss till OTA för att få skoinlägg
Sjukgymnastik samt nya inflammationshämmande
denna gång UTAN lactos blev det.

Däremot strikta order om INGA promenader alls!
Ingen belastning med andra ord.
Men, tyckte jag inte promenader som så,
men röra på mig lite stilla strosa runt lite liksom.
Men näää, det räckte med gå till o från jobb o bil.
Att sen jag rör mig hela tiden på jobbet,
orkade jag inte ens diskutera...
Men han sjukskrev mig INTE helt iallafall!

Det vet jag NÅGON som är glad för,
Förutom jag själv då.
50% i fyra veckor till sen ny utvärdering.

Trösthandlade jeans, en topp och en parfym
...och jag strosade MYCKET försiktigt!


Jag har alltså svårt att gå,
Det är inte så att jag går ett enda steg,
mer än jag behöver.
Men för övriga kroppsdelar måste jag röra mig lite,
Svårt med nya läkare som ej vet bakgrund.

Kommentarer
Postat av: lolla

Hejsan på dig
Usch inge kul det jag läste nu senast hos dig...
Rackigt som tusan med sånadär problem och jobbigt att byta läkare.
Men du får försöka att ta det lugn.
Supersnygga jeans köpte du iallafall tycker jag.
och solen och våren är på gång så du kan vara ute och njuta av det på ett stillsamt sätt.
Massor av kramar
Lolla

Svar: Är ju van röra mig, så blir så jäkla rastlös
farmor

2014-03-27 @ 11:50:47
URL: http://www.lollashus.blogg.se
Postat av: soffie

men usch vad jobbigt för dej, hoppas nu den medecinen blir bra för dej..
hoppas med att det funkar att jobba 50% så det inte blir värre för dej, massor av styrkekramar till dej ...
snyggt och gott doftande du shoppade :)

2014-03-27 @ 20:33:41
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Moi

Usch så jobbigt. Hoppas det snart blir lösning och lindring så att du kan njuta fullt ut av våren och sommaren som snart är här på riktigt!
Kram

2014-03-28 @ 08:35:03
URL: http://www.moiochjag.blogg.se

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0