Vilken vecka!!

En vecka med vänner, mera vänner, sol, och avkoppling, 
En kväll på stranden med två av mina kusiner med resp. 
Där ena paret dessutom är ägare till campingen.
Lika fin som kvällen var,
Bjöd natten på värsta åskvädret..
Vilket resulterade i ett mycket blött förtält , suck!!
Bara se glad ut bita ihop och ner med allt. Imorgon får det bli städning!

Men vi hann allt med lite på vår hemväg också;


Ett besök hos min enda moster,
Bailey blev mycket förälskad,
Kände att det var en sann hundvän.
Maja, har själv haft kennel under många år... Och ställt ut sina små pappillon



Många är rosetterna genom åren...

Sist men inte minst styrde vi bilen mot mitt älskade Emmaljunga.
Här finns så många minnen,
här finns min lyckliga barndom.
Några dagar hos mormor och morfar
var den semester min mamma o pappa hade som jordbrukare på 60 och 70-talet.

Lilla torpet mitt inne i skogen finns kvar
Ytterligare en kusin med man äger det.
Idag var jag med om en riktig nostalgitripp, tårar av lycka o minnen.
Eftersom torpet är uthyrt sen många år har jag inte varit inne i det på nästan 30 år!!! Förstår ni känslan?!
Men Inte mycket som var ändrat..
Till och med Lukten samma som då.. 
Detta kommer jag leva på länge.

Så ofta i mina drömmar



Kommentarer
Postat av: Maria

Å vad det låter härligt att få besöka moster och det gamla torpet. Kan tänka mig det blev en jätte fin semester.
Ha de gott/kram

2014-05-25 @ 10:04:46
URL: http://www.torparmor.blogspot.com
Postat av: "LillaSyster"

Förstår att du har minisemester! Och man blir så glad då man ser i höger listen att det bara är 36dagar kvar till den riktiga semestern! =) Coolt att det fortfarande var samma doft som du upplevde som barn! Ha nu en fortsatt fin vecka! Kram ps min kusin har idag kokat rabarberchutney på ditt goda recept och hon blev lika begeistrad som jag i denna godsak =)

Svar: Ja visst tusan den där chutneyn måste jag ju göra är inne på sista burken
farmor

2014-05-26 @ 21:13:58
URL: http://mittskogsliden.blogg.se/
Postat av: Tina

Häääärligt !!!

2014-05-26 @ 22:11:15
URL: http://tinezza.blogg.se
Postat av: susanne p

Så härligt att uppleva gamla minnen!

Ha en finfin sommar så ses vi när min bloggsemester är över!

Kram

2014-05-27 @ 22:22:51
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: fenixmona

Förstår att du haft det härligt, trots åskvädret! Att få återvända till platser och få känna igen sig är så fint! Kramiz

2014-05-29 @ 07:34:26
URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Postat av: Decdia

Du verkar leva la dolce vita just nu! Härligt med en mobil semester.

2014-05-29 @ 17:50:41
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: AnnaKK

Vilken härlig semestertripp ni fick - bortsett från det där sabla åskovädret då kanske... <:-) Och visst är det härligt när torp och gårdar osv finns kvar i släkten så man kan få göra såna där nostalgitrippar och återuppliva fina barndomsminnen osv!

Dottern hittar den ena grejen efter den andra i renoveringsobjektet som har tillhört en av hennes farfarsfars systrar. Denne bodde tydligen under en tid i huset tillsammans med en av sina bröder (om han hade familj vet jag inte, men det skulle jag väl nästan tro. Hon däremot verkar ha levt ensam och barnlös). Häromdagen hittade dottern ett brev som var adresserat till denna kvinna, från tiden innan hon flyttade till sin bror. Det roliga var att hon då bodde på samma gata inne i Osby som vad dottern gör just nu!! Lite märkligt sammanträffande... 8-)

Ha en jättefin helg!! :-)

2014-05-30 @ 10:53:19
URL: http://annakk.blogg.se

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0