Stockholmshelg

En helg med dottern, svärsonen och bästa kompisen.
Ett Stockholm där till och med solen visade sig.
Bortskämda med god mat, vin och trevligt sällskap.

På lördagen väntade symässan i Älvsjö,
dit begav Susanne och jag oss efter frukosten,
Medan de andra båda kollade möbler till nya lyan.
Mycket folk, men ändå inte den trängsel jag var rädd för.
Hittade lite tyg, vinyl och overlocktråd bl.a
Men ingen storhandling precis.


Väl inne i stan igen lunchade vi på Kulturhuset,


Samt shoppade lite på Åhléns innan vi tog bussen
ut till Lilla Essingen igen.
Än en gång bjöds vi på god mat,
 denna gång var det Antoni som fixade en otroligt god
Pastarätt med tryffelsmör, svamp och parmesanost.


På söndagen for vi mot Solna och Filmstaden,
Såklart var vi tvungna se blivande hemmets omgivning.


Ett lugnt och fint område men ända närma till allt.
På eftermiddagen var det återigen dax äntra tåget 
mot resp hem för mig och Susanne

Kommentarer
Postat av: Herr Nilssons Fru

Låter som en härlig o omväxlande helg i stora staden. Härligt.
Kramiz

2015-02-17 @ 06:17:41
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se/
Postat av: "LillaSyster"

Du ser ut till att ha haft en toppen helg! =) Härligt!! Kram

2015-02-17 @ 18:07:24
URL: http://mittskogsliden.blogg.se/
Postat av: Nilla

Vilken härlig helg! Vi brukar åka till filmstaden i Solna med barnbarnen när det är dags för bio :)
Kram

Svar: Där ser man, då kanske vi stöter på varann någon gång!
farmor

2015-02-20 @ 13:42:05
URL: http://nillasdagar.blogspot.se

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0