Vintern äntligen här!

Är ju i och för sig ingen vintermänniska egentligen
Men i jämförelse med regn o slask,
är jag glad för lite kyla och snö!
Underlättar lite både på jobbet och hemma
med hund som inte blir lika smutsig.



Intensivt i veckorna, men är glad 
kunna varva ner
lite med den nya leksaken på kvällarna.
Många som undrar hur det fungerar, 
alla är ju
inte sy och skapar nörd som jag.
För mig är det som terapi sätta 
mig att rita
Mönster, sy, skapa armband och numera även
vinyltryck att stryka på kläder och textil.
Finns även skyltvinyl,
 till väggtexter, bilar,
Bookscraping och mycket mycket mer.

Cameron kopplas alltså till datorn
 och i datorn
installeras ett speciellt program 
"siluett studio"
I programmet jobbar man med bilder text och typsnitt
Importerar bearbetar och 
lägger till skärlinjer.
När man är nöjd skickar man det till cameon
och själva utskärningen börjar.
När det är klart har man en del efterarbete,
Vinylen ska "rensas" dvs allt överblivet vinyl ska
Försiktigt dras och plockas bort.

Sen är det dax plocka fram tyg, tygpress 
eller vanligt strykjärn och pressa dit sitt tryck!
Efter ca 20 sek är det klart!
 Beställd söt mössa till ettåring
Och här nedan tryck 
på Baileys reflexväst.
Stolt över att jag fick till 
siluettebilden av en Lagotto 
redan andra dagen!



Kommentarer
Postat av: "LillaSyster"

Vilka fina saker det blir! =)
kram

2015-01-26 @ 14:44:17
URL: http://mittskogsliden.blogg.se/
Postat av: Maria

Verkar vara en rolig sak, fina mössor du sytt.
Kramen

Svar: Tack, det är hur roligt som helst!!
farmor

2015-01-28 @ 01:01:28
URL: http://www.torparmor.blogspot.com

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0