Uppfylld av kärlek

till min barndoms underbaraste plats, mitt paradis på jorden. Platsen där min mormor och morfar levde, den lilla gården strax innanför Skånes gräns.

Helt oplanerat tog vi husbilen och gjorde en helgtripp. 
Första natten landade vi på Vittsjö camping, en camping vi aldrig besökt tidigare men en plats jag vandrat som barn när vi hälsade på min älskade morfar som bodde sina sista år på Skansenhemmet precis bredvid. 


På söndagen for vi sen de få kilometrarna ner till torpet "för alltid i mitt hjärta". På slingrig krokig väg sista biten medan lövverket smekte husbilens tak och väggar.

Där sammanstrålade vi med min kusin och hennes man som sen många år äger gården men haft den uthyrd. Från och med i år har de den själva igen, och vi var välkomna att återigen övernatta, vilken lycka!!
-säkert 30 år sedan sista gången.
Det känns som man var tillbaka i tiden.

samma hasp jag öppnat så många gånger i mitt liv


Spisen vi eldade i så många gånger


pumpen som var så spännande att få upp vatten med, jösses vad man slet!


Glasverandan mormor hade de vackraste pelargonier och framförallt kaktusar i!


Till och med gardinerna i storarummet finns kvar.

Jag kan till och med känna doften, där jag vandrar genom rummen..

SÅÅÅÅ mycket Kärlek!

Att vi sen hade en så fantastiskt rolig eftermiddag och kväll gjorde då inte saken sämre!!
Dock kvarstår frågan VEM snodde gaffeln och vem drack ur Mummel'n... 😂

Tack än en gång Inger o Kjell!

Färden gick sen igår vidare till nästa kusin storasyster Kerstin.
Samhället Markaryd som vi så lägligt passerar på vår väg hem.
Återigen mycket Goa minnen, skratt och lite tårar av glädje och minnen.

Här hittade dessutom Bailey en lekkompis!

En helg som kommer ge mycket styrka och kraft när hösten kryper inpå!














Kommentarer
Postat av: "LillaSyster"

Vilket härligt ställe och kul att det går i släkten, så att du kunde få komma in och titta.
Ha en fortsatt skön sommar även om den är sval. Kram

2015-07-22 @ 08:06:33
URL: http://mittskogsliden.blogg.se/
Postat av: madeleine johansson

Nattens drottning kommer jag ihåg och att jag var med där en gång på en spännande semester! kram kusin

Svar: Vad kul att du minns😘
farmor

2015-07-24 @ 14:19:59

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0