Härliga lördag..

Hundar som trivs med husse o matte hemma



Ibland kan det vara härligt även om vädret är grått ute, och mannen jobbar hos sonen.
Huset ska dammsugas och golv tvättas. Granris hämtats och lagts på några av landen .
Varit och handlat, ska nu göra pannacotta till kvällen och skala potatisen till gratängen.
Och ändå sitter "farmor" den tokan och bloggar i godan ro.. Hmm måste vara en bra dag.

Bra därför att:
Jag äntligen fått mina glashyllor till vitrinskåpet (ni minns inlägget med mig i skåpet?!)
Men efter att ha satt in dem slog det mig plötsligt.. (Skvallra inte för mannen för guds skull..)
Vad ska jag ha i det tro?? Tror i och för sig att jag kommer på något, men det ska bli bra.
Får väl prova mig fram lite, gamla fina kannor, en porslinsterin kanske?? Mest för syns skull.

Några av våra bästa vänner kommer hit om ett par timmar och stannar över natten.
 En riktig härlig äta/dricka vin/umgås helg som inte hinns med så ofta nuförtiden tyvärr.
 Mannen är en fd jobbkompis till Anders när han jobbade i Vaggeryd för över 30 år sen.
 När jag sen flyttade dit fortsatte vi träffas och på så sätt lärde jag sen känna hans fru Karina.
 Våra barn har växt upp ihop, med några års skillnad, på så sätt har man gjort mycket ihop.


Kommentarer
Postat av: Znogge

Är det inte i Vaggeryd det finns en sulfatfabrik? När jag var liten körde vi öfta till Mullsjö och åkte skidor där. Har ett svagt minne av att när vi närmade oss Vaggeryd så luktade det gräsligt!



Nåja, ha en härlig helg i alla fall!

2009-11-07 @ 17:27:50
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: engelsson

Naturligtvis ska du ha gammalt fint pressglas på hyllorna..häftig kontrast med det gamla sirliga glaset till det moderna strama skåpet..jättefint..kram på dig

2009-11-07 @ 22:12:50
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Intressant det där med intervjun!

Och snygga lampor! Ska bli spännande att se hur ditt skåp kommer att se ut!

Tror att det hjälpte lite med dina 20 tummar...helgen har varit ganska bra! Hoppas ni fick en superkväll!

Kramen!

Ragnvi

2009-11-08 @ 05:14:24
URL: http://rankans.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0