Nedräkning till Öland!

Det är först nu jag börjar våga glädja mig/se fram mot vår semestervecka på Öland.
Varje år försöker vi åka dit, hyr stuga via kommunal. Har vi tur kan det bli både vår,
och en vecka i början av september. De åtråvärda sommarveckorna är lite svårare få.
Denna gång är det vecka 17 som gäller, alltså vi far redan efter jobb på fredag, Tjoho!!

Hundarna känner sig lika hemma som vi, en stor tomt och ett lugnt läge som vi gillar.
Många sköna promenader, (håll dig i chack hälsenan!!) shopping i Kalmar, god mat mm.
Denna gången har jag också nosat upp en pärlaffär i Färjestaden, som gjord för mig!!
Tänk att jag missat den under alla år.. Så får nog bli lite pyssel också om sämre väder.

Tillbaks till nutid; mannen kom med det perfekta förslaget att vi kör på med tapetseringen.
Granplantorna har inte kommit än så då får vi passa på, sen går den lediga tiden åt skogen.
Så nu röjer jag väggarna, gör det lilla jag kan. Har ju en mycket händig man, jag bistår bara.
Vädret är för detta Perfekt, grått, kallt och trist. Som gjort för lite uppfräschning inomhus.

Mellanrum före
x-antal timmar senare; arbetet fortskrider och jag är mäkta imponerad
över mannen som varit mer klistrad framför tapeten än framför TV´n och HV
MEN kan ju säga att han nu är MYCKET nöjd, och arbetet går som en dans!

På gång..


Kommentarer
Postat av: christina

Låter härligt med en vecka på Öland. Kalmar är också en mysig stad, var där i fjor.

Alltid roligt att få göra om och få lite nytt. Tur du har en händig man.

Ha en skön lördag

2010-04-17 @ 11:50:06
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Så avundsjuk jag blir nu. Öland är en härlig ö. Har varit där en eller två gånger. Gotland är helt outforskat.

Så jag skulle gärna åka till dessa två öar på semester själv.



Nyfiken på hur rummet blir när det är klart.



När du kommer till Öland och ser fyren Långe Jan, så säg att han inte heter det längre. Han har bytt namn. För brorsan sålde en av våra LÅNGA kompisar dit som fyr. Så nu är det Långe Fredrik i stället, fniss...



Ha det gott min vän. Här blåser det för fullt nu. Det kom bara så där plötsligt.

Kramen Synnöve.

2010-04-17 @ 12:32:25
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Znogge

Lycka till med förnyelsen av hemmet. Visst är det roligt att ändra om en smula lite då och då...

2010-04-17 @ 14:11:27
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ann Catrine

Härliga tider som väntar dig, "nytt" rum och sedan Öland!!



Ha en fortsatt mysig helg!

2010-04-17 @ 14:43:24
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Vad mysigt med en vecka på Öland, och finemang att hundarna får följa med! Det är ju långt ifrån alla stuguthyrare som tillåter husdjur, menar jag. :-) Hoppas det fina vårvädret återkommer då också, för det väder vi har idag passar onekligen bäst till inomhusaktiviteter. Tapetsera kan absolut vara en prima sådan aktivitet denna dag!!! :-)



Jag gjorde ett litet försök att fynda tapeter på outlet-en jag bevistade i förmiddags, men det fanns inga jag riktigt föll för i fyndlådorna. Så det får nog bli några till ordinarie pris en annan gång!! :-) Det värsta är ju att det ska vara så svårt att välja ut vilka man ska ha - det finns på tok för mycket grannt att välja bland!? Hm...

2010-04-17 @ 16:25:02
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Anonym

PS! Nu har jag också gjort ett ordmoln. Länkade till ditt inlägg om såna, för du förklarade så bra hur man skulle göra osv. :-)



/AnnaKK

2010-04-17 @ 16:25:55
Postat av: Ninni

Va mysigt att få åka till Öland!! Ska bli sååå spännande att se hur det blir när ni är klara!



Vi har målat två väggar..bort med den äckliga gröna.

Måla en gång till i morrn..



Kramiz

2010-04-17 @ 18:42:15
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Här blev jag mest avis av att läsa...både Öland o nya tapeter!! Härligt!

Har småkillarna fått vattkoppor? Den sjukdomen härjar här uppe också!

Kramen!

Ragnvi

2010-04-17 @ 22:24:24
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Kristin

Fint det blev :)

2010-04-18 @ 10:11:59

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0