Lugn söndag

Idag har vi inte några måsten, utan tagit dagen precis som den kommer.
Detta innebär dock inte att varken mannen eller jag har legat på latsidan.
Jag har passat på att byta jord på alla mina fönsterträd, det känns toppen.
Mannen har provisoriskt lagat till altantaket innan det nya kommer på plats.
Gamla Soffan som stått där ute och "mognat" är nu bortforslad till ladugård.
Bara att se fram emot våren och sommarens härliga och långa altankvällar.
Ser framför mig hur jag ska städa av och pynta med lite fina vårblommor.



Om det är några av er som undrar hur det gått för Moltas utan napp;
Kan jag meddela att det gått jättebra! Särskilt efter att han hört att tranorna,
landat vid Hornborgarsjön, och en av dem hade en napp i munnen...
-Då var det ju det ju min, sa Moltas -jag visste inte om det var sanning..
Det där med Tranan som hämtar nappar är inte så vanligt här heller annars,
Det är oftast Tomten som hämtar dem även här, men nu hade ju han semester..
Om det kom någon present som tack?! Självklart och så här lycklig blev Moltas:

Tranpresent!


Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Vårblommor, ja! Det längtar man verkligen efter nu. :-) Några snödroppar tittar iallafall upp nu lite här och var där snön har försvunnit, men längtan efter lite ömtåligare växter får jag försöka lägga band på lite till. Inte så lätt när man är i tex Kristianstad, och torghandeln formligen svämmar över av blomster! Men de är nog två odlingzoner "före" oss där, tror jag. Just vid den här tiden på året är skillnaden i klimatet här jämfört med på bara några mils håll söderut näst intill enormt.



Men tids nog kommer det vårblommor här också - den som väntar på nåt gott... :-)



Ja, visst äter man gott på Furuliden! Vi har varit där på en lång rad julbord. :-)

2010-03-21 @ 13:48:54
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: christina

Så härligt att få ha en altan, önskar så att jag hade en. En duktig kille som ser väldigt glad åt att få ett paket.

2010-03-21 @ 17:11:19
Postat av: Marina

Vilken fin sommarbild. Åh, vad man längtar!

Kul med olika små berättelser ur livet. Tranor som hämtar nappar... Man lär så länge man lever.

Ha en bra kväll.

2010-03-21 @ 17:53:28
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Susanne

De som räknar tranorna måste ha blivit fundersamma när den tranan kom med nappen!

Kan tala om att potatis/morot/palsternacka/lök i ugnen blev kanon. Strimlade på grova skivan i matberedaren, saltade, pepprade och olja i pannan tillsammans med lite smör. Väldans gott blev det!

Idag har det varit förkylt mer än igår men det går väl över.



Kramisar Sus

2010-03-21 @ 19:19:12
Postat av: Synnöve

Röja på alltanen....

Så skönt det låter.

Här kom det snö idag igen så det blev inget av att sitta där och fika nej.



Så duktig Moltas är. Visst är det bra att tranan tog nappen. Så slapp Moltas tänka på det själv menar jag.

Men nyfiken nu alltså....

Vad var det i paketet?

kramen Synnöve.

2010-03-21 @ 21:19:51
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: marie

Åhhh, hälsa duktiga Moltas att nu fick jag förklaring på varför jag sett en trana med napp i munnen.....

Ni verkar fått mycket gjort på eran "bara vara" dag.

Här har altantaket inte blivit fixat......en pressening bara som skydd, undrar hur länge den får ligga?!?!?!?

Här har snön vräkt ner så nu känns det som vintern aldrig tar slut.

Kram på dej

2010-03-21 @ 21:53:05
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Anki N

Vår o vårblommor o jösses vilken vacker o lockande bild du tagit. Man blir varm i hela kroppen. Jag stod med krokus i min hand igår (i affären) och njöt o undrande om jag skulle ta med dem hem. MEN de gjorde jag inte, de såg lite ledsna ut.

Ha en skön måndag vännen.

Kramiz Anki N

2010-03-22 @ 10:20:12
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Ninni

Mutor får man ta till när det är dax att sluta med nappen!



Jag längtar också efter att få mysa till det i uterummet..kram

2010-03-22 @ 17:55:20
URL: http://ninni.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0