Semesterfest

avklarades igår tillsammans med mina kollegor.
Var ju lite osäker om jag skulle orka med efter gårdagen,
men behövde verkligen få något annat att tänka på.
Och det passade så bra för alla gick nu på semester,
utom "lillflickan Tessan" som jobbar en vecka till.
 
 
Med god hjälp av mannen, var allt redo för mina 7 gäster.
och densamme skötte även grillen medan vi avklarade förrätten.
 
 
Ett härligt gäng förgyllde min kväll,
Det är så viktigt att kunna träffas lite privat också emellanåt,
inte mycket tid till sådant annars på dagtid.
Därför införde vi i höstas typ "halv åtta hos mig".
Själv har jag haft otur och bara kunnat vara med en gång innan
 
Efterrätten
 
 -serverades i mina fina gamla "mormors koppar"
Och Tessan som ville ha receptet, här kommer det;
 
1 stor burk cream fraiche (37%)
1 burk Philadelpiaost eller mascaponeost
Vispas ihop till jämn smet, blanda sen i
ca 1/2 burk lemoncurd (smaka dig fram)
 
(och jag hade även i 1 dl kraftigt vispad grädde..)
 
Sen kan man ha bär över som man vill..
 
Denna gången mixade jag en ask med fryst hallon/mango och klickade över,
dekorerade med en halv jordgubbe, ett basilikablad,
och en mörk chokladbit!
 
 
och sen fortsatte denna trevliga kväll, allt medan mörkret sänkte sig.
En riktigt fin och lagom ljumm kväll på altanen.
 
 
Som avslutning lite avtackning och lycka till, önskade vi vår kollega Carina,
som ska gå vidare till nytt arbete ett tag framåt.
 
Och jag tackar mannen som stod för grill och service,
så jag slapp "springa förmycket"
 
Älskar dig!
 
 
 
 
.

Kommentarer
Postat av: Fröken Hulda

Umgänge med goda och glada människor kan vara viktigt just en dag då det varit jobbigt. Kram

2012-06-30 @ 17:20:00
Postat av: Ninni

Åhh va god den desserten såg ut, lätt också=)

Härliga bilder från er sommarfest. Visst är det kul att träffas privat, men jag tycker lagom är bäst. Mina kolleger ser jag ju så mycket ändå, mer än min man.

Ha en fin söndag, kram

2012-07-01 @ 11:24:45
URL: http://www.ninni.blogg.se

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0